torstaina, 1. heinäkuuta 2010 klo 12:12 Kansis kirjoitti:Hieno saavutus tuo puoli vuotta karkkinarkki, ja siitä vielä vaan paranee tuo fiilis, ainakin mulla parani Nyt kun kaksi vuotta takana en enää keksi yhtään syytä miksi ikinä enää polttaisin. Ja poltin kuitenkin 13 vuotta Täytyy tunnustaa, että kyllä se herkästi lähtee ns. lapasesta se uudelleen tupakointi. Itse poltin noin 30 vuotta ja sitten lopetin ja se lopetus oli mielestäni tosi helppoa. En polttanut 4.5 vuoteen, mutta sitten vuosi sitten keväällä äitimme saattohoidon aikaan otin sisareltani savukkeen ja sitten toisen ja vielä yhden,jonka jälkeen ostinkin itselleni askin. Sanoin, että lopetan sitten, kun tämä on ohi, mutta se ei ollutkaan enää niin helppoa, kun eka kerralla lopetus. Sitten sanoin, että lopetan hautajaisiin, mutta hautajaiset tuli ja meni ja minä vain edelleen sauhuttelin. Niin nopeati siitä tulee taas tapa. Minua niin ärsyttää, kun olen muuten saanut muutettua elämäntapojani paremmaksi juuri ruokavalion suhteen ja siksi painokin on pudonnut ja ruokavalioni on muutoinkin laadullisesti parantunut huomattavasti niin tuntuu kuin polttaisi kynttilää sitten toisesta päästä kun toisesta päästä se on sammutettu.
Hieno saavutus tuo puoli vuotta karkkinarkki, ja siitä vielä vaan paranee tuo fiilis, ainakin mulla parani Nyt kun kaksi vuotta takana en enää keksi yhtään syytä miksi ikinä enää polttaisin. Ja poltin kuitenkin 13 vuotta
Voisin myös lopettaa vaikka jo tänään, kun tupakat askista loppuvat. Seitsemän tupakkaa on jäljellä, ja en osta enää lisää, jos tämä tahdonvoima pysyy!Keväällä olin jo 3 kk polttamatta, sitten poltin yhden askin, kun naapuri antoi kukkienkastelu palkaksi. Oi voi, siitähän se taas alkoi, pakko oli ostaa lisää, kun oli tenttikausi ja stressiä ja blaa blaa kaikkia tekosyitä. Ärsyttää niin paljon, keukot ovat täynnä limaa, yskittää, kunto on taas huonontunut, liikunta on raskaampaa, vaikka painoa on pudonnut. Verenpainelääkkeetkin voisin varmaan jättää pois, kun saisin tupakoinnin loppumaan. En uskalla uhota mitään varmaa tästä lopettamisesta, otan päivän kerrallaan, ja muistan sen hyvän tunteen ja vapauden, mitä tupakoimattomuus tuo tullessaan.