Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Tekosyyt laihtumisen esteenä
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Tekosyyt laihtumisen esteenä
Sivu:
<
1
2
3
4
...
10
11
12
13
Alexbee
Jos ei hyvällä niin pahalla.
maanantaina, 23. tammikuuta 2012 klo 17:59
Ei ole ollut koskaan tekosyytä. Halusin laihtua enkä kokenut sitä pakkona.
Lumiapila
kaikki tai ei mitään, hyvä tahdonvoima takaa onnistumisen
tiistaina, 24. tammikuuta 2012 klo 10:26
Mun tekosyitä esim.
-Ei kolmekymppinen voi olla yhtä hoikka kuin parikymppinen tai 15-vuotias teini. Kuka vaan ei voi olla tosi hoikka. Vain luonnostaan hoikilla on oikeus olla tosi hoikkia terveellisesti. (Pyh sanon minä!)
-Pelkään 'pissan' nousevan päähän kun kroppa tosi hyvässä kunnossa
-Ahistaa ja pelottaa ihmisten lisääntyvä tuijotus hoikkana
-Ärsyttää mahdollinen tuleva laihaksi haukkuminen, jonka olen ennen kokenut
-Ahistaa tuleva mielinmääräinen kommentointi ja hämmästely uudesta ulkomuodostani
-Hävettää kertoa olleensa niin lihava, että on laihduttanut 45kg
-Tuntuu hölmöltä vastata kommentteihin uudesta ulkomuodosta sanomalla laihtuneensa vain pikkuisen, kun hävettää kts. edellinen kohta.
-Ärsyttää kun tuntuu, että nykymaailmassa normaalipainon ylärajoilla olevaa naista pidetään pikkuisen pulleana. Ei ainakaan hoikkana. Kiukuttaa, että hoikka ei ole kaikkien mielestä 'hoikka' ja, että on olemassa eri hoikkuusasteita tms.
-Kiukuttaa nykyajan 'sairaat' hoikkuusihanteet 'laiha=hoikka'
En keksi nyt enempää...
Lisää...
-Luulin olevani vain pikkuisen pullea painaessani 100kg, vaikka olin lihava. Selitin itselleni näyttävän ok:lta, koska lihasmassan vuoksi mulle mahtui koko L ja koko 42 joissain vaatteissa. Kirrashan ne jotkut helkuta soikoon. En tajunnut sitä. Peili valehteli. Vaaka huijas. Nyt mua naurattaa...Ainiin ja valokuvat oli otettu huonosta kuvakulmasta, jos pullukan näköisiä. ja saman painosesta itsestäni otetut hyvät ja mukamas hoikat kuvat oli toki otettu hyvästä kuvakulmasta
Joo ja olin pullea vain jos vieressä seisoi kuvassa joku megahoikka ihminen. hah
« Muokattu viimeksi: tiistaina, 24. tammikuuta 2012 klo 12:19 muokkaaja: Lumiapila »
Pullukasta hoikanmittoihin
Tytsytti
Neiti Tiukkakilo
keskiviikkona, 25. tammikuuta 2012 klo 10:13
Mä olen ihan uskomaton "hifistelijä" mitä urheiluun tulee. Tänään meni n. puoli tuntia saada kaikki aamulenkkeilyyn vaadittavat varusteet päälle. On kaikkea supersukkaa, rannenauhaa ja hanskatkin on tietynlaiset. Erittäin hyvä (teko)syy olla menemättä lenkille, valmistautuminen vie niin paljon aikaa!
Eikö sitä vois vaan... mennä? Nytkin odotan postista uusia talvijuoksukenkiä
Jessie83
keskiviikkona, 25. tammikuuta 2012 klo 10:17
Mä taas olen Tytsytin täydellinen vastakohta. Mulla ei ole mitään hienoja urheilutamineita! Salilla käytän H&M:n trikoohousuja ja alennuksesta ostettuja teknisiä t-paitoja (oiskohan Puman tai NIken...). Kengät on 10 v. vanhat sisäkengät. Sykemittari mulla on, mutta sekin on ihan peruskamaa ja riittää mulle.
Lenkkeilyvaatteista en taida edes viitsiä puhua...
En kuitenkaan ole koskaan pitänyt "varustautumattomuuttani" tekosyynä. Kyllä ne syyt liikuntataukoihin on löytyneet jostain ihan muualta...
mupuinen
keskiviikkona, 25. tammikuuta 2012 klo 13:26
Tekosyitä on kertynyt vino pino, kun painoakin on neljäkymmentä kiloa liikaa.
Yleisin mun käyttämä tekosyy on, että minähän syön ihan kevyesti. Kevyesti kyllä normiruokaa, mutta entäs ne välipalat? Kun iltapalaksi huitasee pussin sipsiä, niin miten voi laihtua? Ja tuskin se maitosuklaakaan niin terveellistä on, että sitä voi syödä puoli levyä päivässä.
Toinen yleinen tekosyy, on että kun mä kerran tänään olen ollut lasten tai koiran kanssa tunnin ulkona, niin mähän olen kuluttanut tosi paljon! Niin, hiekkalaatikolla seisoskelu tai koirapuistoilu kuluttaa tosi paljon kaloreita...
Kolmas yleinen mun käyttämä tekosyy on, että enhän mä ole edes syöny herkkuja ja ruokaakin niin vähän! Lasten jämiähän ei lasketa, vai mitä? Kun omien ruokien lisäksi syö saman verran lasten lautasille jättämiä ruokia, nin laihtuuhan?
Neljäs tekosyy. Menen kaverille ja tarjolla on jotain ihanaa, kuten suklaakakkua. No, jos mä alotankin sen laihduttamisen huomenna. Mutta huomenna on ne juhlat. No, alotan sitten ensi viikolla. Tai ehkä vasta ensi kuussa. Tai ehkä en koskaan.
Jessyh
torstaina, 26. tammikuuta 2012 klo 18:46
Mullahan varmaan tekosyitä piisaa.. ja niitä tullu sentakia, kun kaikkensa yrittää ja paino ei putoa...
Mä en ole käynyt kiloklubillakaan yli puoleenvuoteen... ja mukava nähä, kuinka olen taas lihonut,puntari mukaan.. vyötäröstä kyllä tippunu muutama sentti, mutta eipäkaupassa nuo vaatteet siltikään mee päälle...
Mulla on tuo kilpirauhanen tekosyynä, ja nyt 2kk kestäneen flunssa oli tekosyynä. mun elimistö varmaan inhoaa laihtumsta, kun aina menin salille, kerkesin käymään ehkä 2 päivää ja hirveä kuume iski... sitten olin taas loppu viikon "rauhallisesti" eli kuitenkin vähintää 6km lenkki koirien kanssa... ja sitten makasin yleensä la-su peti potilaana ja sitten kuume lähti ja minä olin taas salilla,ja taas kipeä..
No 2viikkoa siten olin kyllä aika kipeä, menin lääkäriin ja tulehusarvotkin olivat 170 luokkaa ja kurkku täynnä mätää..kova penilisiini kuuri ja nyt oon taas "terve"..
Salin jättänyt pois ja käyny tämän viikon vasta oikeila lenkeillä, eli sellaiset 2h lenkit..
Ruokailu olen muuttanut ihan totalisesti.. ajattelin pakottaa elimistöni käyttämään tuota varastoitua rasvaa tässä kuukausi tai pari ja sitten ylläpidän jollakin tavoin.. liikkuminenhan helpottuu sitte kun paino putoaa... Entied mikä mun tekosyy on ollu kun en ole laihtunut... vuoden olen yrittänyt oikea oppisesti kaikki tehä ja paino vaan noussut. Nyt vedän väärin tän kuukauden parin, ja katsellaan tilanne uuestaan... Moni kyllä sanonut että oonko mä laihtunut, mutta on se prkln kumma kun puntari lähenee 90, jatkuvasti paino nousee... ei se auta..
radikaalit tilanteet vaatii radikaaleja toiminnat.
kai mun tekosyy on että mun vartalo inhoo mua... ja kun joku sitten kysyy miks en tee näin tai miks en tee noin, niin joku tekosyy on keksittävä ja mä heitän kilpirauhasen syyksi, en mä voi juosta tuolla 12h päivässä siinä toivossa että 100g tippus... Olen vain läski. ja luulen etten tästä läskistä pääse eroon, ellen käy imuuttamassa sen pois...
(kauhee kun huokuu katkeruus mun tekstistä...anteeksi...)
tekosyy lihavuudelleni on se että olen läski,piste.
Sivu:
<
1
2
3
4
...
10
11
12
13
Sivun alkuun