Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Rintojenpienennysleikkaus, kokemuksia?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Rintojenpienennysleikkaus, kokemuksia?
Sivu:
1
2
3
>
A.H. Matti
ylipainoinen ex-anorektikko etsii tasapainoa
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 15:21
Olen menossa rintojenpienennysleikkaukseen ja olisi hirveästi kysymyksiä ja haluaisin kuulla kokemuksia leikkauksessa käyneiltä. Laihdutitteko ennen leikkausta? Lihoitteko leikkauksen jälkeen tai laihduitteko ja miten kävi rinnoille? Vähän pelottaa, että pysyykö sitä loppuikäänsä samassa painossa ja mitäs jos ei pysy... Kauanko leikkauksen jälkeen ollaan sairaslomalla? Haavatulehdukset? Paljonko rintanne pieneni ja saitteko itse vaikuttaa kuppikokoon? Minkä ikäisiä olitte, kun leikkauksessa olitte? Voiko leikkauksen jälkeen vihdoin juosta täysin rinnoin ja jos niin kuinka pian? Paljonko rinnoistanne poistettiin kudosta ja rasvaa? Hävisikö mahdolliset rauhaskudosmöykyt? Oletteko leikkauksen jälkeen alkaneet näkemään korjaamisen tarvetta muuallakin kehossa? (Itsestäni en tuota usko, kun rinnat ovat nyt 1/4 koko pituudestani ja muuten en välitä pömppömahoista jne, mutta nämä pilaavat täysin elämäni - toistaiseksi)
Siirisikuriina
Hitaasti muttei varmasti...
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 16:47
laitoin yksäriä
Hilppi
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 17:13
Heippa! Olisi kiva jos kirjoittaisitte niitä kokemuksia myös tänne foorumille, eikä vain yksärinä A.H.Matille, sillä minua ja ehkä monia muitakin kiinnostaisi lukea kokemuksianne!
Itse vasta harkitsen leikkauksen mahdollisuutta.
SambAde
Ex Rasmus: Läpi lumen, jään ja pakkasen...
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 17:31
Lues täältä Hilppi:
http://kiloklubi.fi/foorumi/#Thread:11521,0
http://sambaaja.blogspot.com/
Siirisikuriina
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 17:47
Ok, laitan tuon saman tähän minkä A.H.Matille yksärinä. En jaksa korjailla kirjoitusvirheitä...
Minä olin elokuun alussa pienennysleikkauksessa. Prosessi on vielä vähän vaiheessa, ihan lopullista muotoa ei varmaankaan vielä ole nähtävissä. Henkilökohtaisesti ei ole ollut helppo juttu lähinnä päänupin kannalta.
VArmaan jokaisella on omanlaisensa tarina vastailen nyt siis omalta kohdaltani.
Ennen leikkausta minulla ei oikeastaan ollut ylipainoa, mutta normaalipainon ylärajalla keikuin (kuten edelleenkin itseasiassa). Pikkuisen painoa lähti kesän aikana, ehkä kolmisen kiloa. Olen 45 vuotias. Itse en saanut päättää rintojen kokoa vaan kirurgi totesi että tehdään muuhun kroppaan nähden sopusuhtaiset, Tällä hetkellä käytän kuppikokoa D mutta tiedän että C olisi ehkä oikeampi koko. MInulla ei vielä ole kokemuksia painonvaihtelusta, mutta näiden parin kukauden aikana paino on ehkä hiukan laskusuunnassa, ohjeissa sanottiin että hoitotulos säilyy paremmin jos paino ei nouse paljoa leikkauksen jälkeen.
Sairaslomaa kirjoitettiin reilu 4 viikkoa, jota viel jatkoin 1,5 viikkoa. Normaliin työhön olisin voinut palata mutta työssani on vaara saada iskuja, potkuja ym. niin on vielä tuon jatkoajan. Vielä töihin lähtiessäni rinnoissa oli vielä nestekeräytymiä, ja on vieläin mutta todella pieniä. Juuri nihin ei iskuja olisi saanut tulla. Minulta poistettiin grammamääräisesti vähän, mutta rintojen koko ja paino ovat selvästi pienentyneet. Aiemmin käytin siis liiveissä kokoa G .
Jälkitarkastusta minulla ei ole ollut ja en ole vielä uskaltautunut ihan juoksulenkille, ihan varovaisesti olen juokemista kokeillut ja uskon että saisin sitä jo harrastaa. SAuvakävelyä aloin kokeilla jo reilun kahden viikon kuluttua leikauksesta, oikeastaan hetu kun kävelyn tärähdys ei enää aiheuttanut kipua. En myöskän tiedä mitä minulta rinnoista on poistettu, oliko se siis rintarauhaskudosta vai rasvaa. Selvinnee jälkitarkastuksessa. Minulla ei kovin möykkyiset rinat olleetkaan ja mutta tälä hetkellä ovat aika pehmeät ja tasaiset lukuunottamatta nitä nestepalleroita, tosin voivathan ne olla myös rauhaskudosta.
Tuosta muusta korjaamisen tarpeesta... rasvaimu olisi tarpeen selkäpuolelle (olisi ollut jo kauan aikaa) ja maha on alkanut näyttää aika isolta kun rinnat pienenivät... silmäluomet riippuvat ja leukalinja o laskeutunut. Mutta näitä tuskin lähden korjaamaan omalla kustannuksella.
HAavat paranivat erittäin hyvin, ei minkäälaisia ongemia niiden kanssa. Teipit haavojen päällä pysyivät kiinni lähes viisi viikkoa, jonka jälkeen liottelin ne pois nädäkseni ovatko haavat joka puolelta kiinni.
t. Siirisikuriina
A.H. Matti
ylipainoinen ex-anorektikko etsii tasapainoa
lauantaina, 5. marraskuuta 2011 klo 20:59
Vastasin yksityisviestinä. Mietityttää todellakin tuo koon suhteuttaminen kroppaan: vaikka olisin leikkauksen aikaan yhä ylipainoinen, haluaisin silti rinnat, joiden kanssa pääsisin niska-hartiasäryistä - vaikka ne olisivat siis kroppaani nähden liian pienet. Se kai siinä terveydellisissä syissä on ideana ja esteettinen leikkaus erikseen. No, jää nähtäväksi, mitä se kohdallani tarkoittaa.
Duchess
sunnuntaina, 6. marraskuuta 2011 klo 10:29
Moi,
minulle leikkaus tehtiin jo 20 vuotta sitten, mutta nyt saisi tehdä jo uuden... 20 vuotta, 30 kiloa ja 2 lasta myöhemmin, you see
Kokoa lääkäri kysyi ennen leikkausta ja olin itse ajatellut B-C kun lähtötilanne oli E. Lääkäri ehdotti itse kokoa B. Painoa minulla oli silloin n. 55-60 kg. Syynä leikkaukseen oli juuri nuo niska-hartia-selkä ongelmat.
Leikkaus meni muuten ihan hyvin, paitsi että menetin verta paljon ja seuraavana päivänä jouduttiinkin pumppaamaan lisäverta letkuilla sisään
Veren lisäämisen jälkeen toipuminen menikin sitten todella nopeasti, haavat paranivat pian ja olin poissa töistä noin kuukauden. Rinnan koko asettui turvotusten jälkeen B-kuppiin, mutta laihduin myös leikkausta seuraavana vuonna kymmenkunta kiloa eli painoin kevyimmillään silloin vain 48 kg. Olin todella tyytyväinen tulokseen. Arpia piti korjata vielä kahdessa pikkuoperaatiossa jälkeenpäin (kainaloiden alla "laskokset").
Vajaat viisi vuotta leikkauksen jälkeen sain ensimmäisen lapsen ja imetyksestä ei tullut mitään, vaikka lääkäri olikin yrittänyt mahdollistaa sen. Toisen lapsen jälkeen jäikin sitten näitä kiloja sen verran, että hyvänä tekosyynä voin edelleenkin väittää pudottavani raskauskiloja
NOT.
Nykyään rinnankoko on TAAS pullahtanut isoksi, käytän nyt 75F-kokoisia liivejä. Olen pudottanut painoa lähes 20 kiloa ja ympärysmitta on pienentynyt n. 15 cm, nyt vain toivossa elän että itse rintakin pienenee kun paino edelleen putoaa.
Summa summarum: menisin leikkaukseen milloin vain uudelleen!
Siirisikuriina
sunnuntaina, 6. marraskuuta 2011 klo 13:51
Hei PR49, kun laihduit noinkin paljon miten se vaikutti leikattuihin rintoihisi? Hävisikö loputkin rinnoista...? Itsellän ei siis paino juurikaan rintojen kokoon vaikuttanut, mutta ajattelin että Murphyn lain mukaan nyt kun ne on pienennetty niin tietenkin laihtuminen alkaa sieltä...
siis tarkoitin sitä leikkausta seuranneen vuoden laihtumista...
Duchess
sunnuntaina, 6. marraskuuta 2011 klo 15:04
Moi,
kyllä ne edelleen B:nä pysyivät
eli eipä ollut juurikaan vaikutusta!
Imppu14
sunnuntaina, 27. marraskuuta 2011 klo 18:50
Moi!
Minut leikattiin 2,5 vkoa sitten ja mun BMI oli pikkasen päälle 30. Eikä laitettu kotiin laihduttamaan.
Mun rinnat on ollu aina isot, niin laihana kuin vähän isompanakin. Nytkin on painoa tippunu 10 kg ja rinnoista ei lähteny yhtään. Rinnanympärys toki pienennyt. Oon lueskellut englanninkielisiä rintojenpienennyssivuja ja niiden mukaan jos leikkauksen jälkeen tiputtaa 10-15kg, ei leikkaustulokseen pitäisi vaikuttaa mitenkään.
Itseltä otettiin 500g/rinta ja kyllä on kevyt olo. Parantuminen hyvin käynnissä ja haavat hyvin kiinni. Ja on nätit ja terhakat tisut
.
Tiiän, että leikkaus mietityttää, mutta suosittelen. Itellä oli hiukan takapakkia leikkauksen jälkeen, kun jouduin uudestaan saliin, koska toiseen rintaan syntyi hematooma. Muuten kaikki meni hyvin ja kivut ovat minimaaliset.
Ja varmasti jännittää, mutta kyllä se on sen väärti
Sivu:
1
2
3
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»
Verkkiksen laihdutusryhmä
tänään
kello 20:58
Vertaisryhmät
»
40+ laihduttajat
tänään
kello 20:58
Vertaisryhmät
»
Tavoitepainoon vuoden 2012 loppuun mennessä!
tänään
kello 20:55
Liikunta
»
Kesäkauden liikuntahaaste: 60 kertaa 1.5. - 31.8.2012
tänään
kello 20:52
Ravinto
»
Mättöpäivä
tänään
kello 20:49