Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Piilolinsseistä...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Piilolinsseistä...
Sivu:
<
1
2
Lifeless
keskiviikkona, 21. syyskuuta 2011 klo 11:20
Kiitti varoitteluista, mutta asiahan on niin, ettei näille Dailieseille tapahdu mitään kuivumista itselläni. N. kolmen viikon jälkeen räpytellessä joskus tuntuu, että piilarit ovat silmissä, ja silloin vaihdan ne pois niin, että heitän illalla menemään ja seuraavana aamuna laitan uudet silmiin. No okei, vähän tuntuvat silmät kuivilta, muttei paljoa
Käyn kyllä vuosittain optikolla kysymässä, onko silmille tapahtunut jotain. Suunnitelmissa on myös heti koulusta valmistuttua mennä laserleikkaukseen.
marimintti
keskiviikkona, 21. syyskuuta 2011 klo 13:13
No jo on todellista terveydellä leikkimistä! Optikkoliikkeessä töissä olleena voisin kertoa monta esimerkkiä siitä, kun asiakas on tullut tarkastukseen ja todettu verisuonittumista mustuaisessa, johtuen liiasta piilareiden käytöstä. Lopullinen piilareiden käyttökieltohan siitä tulee. Tai pidetään putsaamatta ja liian kauan ->vakava tulehdus, haavaumia side- tai sarveiskalvolla...yms. Ihan äimänä sitten ovat, että kun ei ne ole aiemmin tuntuneet silmissä... Perusesimerkki, johon monesti törmää, on kun tyttöset käy uimahallissa piilarit silmissä. Tiedättehän, ei se vesi ole todellakaan puhdasta. Piilarin alle ei tarvitse päästä kuin pienenpieni mikrogramma bakteeripitoista kylpylävettä ja siinä on mojova tulehdus valmis.
Siis piilareita pidetään niin kauan kunnes ne alkavat tuntumaan, vai? Ei käyttöohjeilla ja optikon neuvoilla ole mitään merkitystä, fuskaavat vain? sitten kun silmissä tuntuu jo jotain, voi olla liian myöhäistä. Noita verisuonia kun ei sitten enää saa pois millään, kun ne on kasvaneet mustuaiselle. Ja niitä kasvaa aika monella vastuuttomalla piilarin käyttäjällä.
Mutta tietysti, omat on silmäsi, tiedän piilareiden käyttöohjeet ja otat selvän riskin sokeutua tai ainakin liudan muita silmäsairauksia, joista ei kaikista silmät tervehdy koskaan.
Nuo kertakäyttöisethän ovat myös tehty niin, ettei niitä saa puhtaiksi kk-linsseille tarkoitetuilla aineilla. Piilarin materiaali (huokoinen ja pehmeä pinta vrt. kk-linssi jämäkkä ja liukas pinta) on semmoinen, ettei siiihen auta nesteet ja hinkata ei linssejä voi, kun hajoaa herkästi käsiin.
minttusuklaa2010
torstaina, 22. syyskuuta 2011 klo 13:03
No minä ainakin otan kertapiilarit kertapiilareina ja kuukausilinssit kuukausilinsseinä. Ei tulis mieleen alkaa kokeilla että hei voinkin käyttää näitä kertislinssejä useamman päivän putkeen. Ehkä vaan sitten noudatan ohjeita liiankin tarkkaan
Muutenkaan en käytä piilareita kuin ehkä kerran viikossa tai joskus ei ehkä sitäkään. Kesällä tuli käytettyä paljon enemmän kuin muutoin.
Vieläkin oon vähän säikky kun linssi katkesi kun olin ottamassa sitä pois. Mietin että mitä jos se olis katkennu silmään tjsp ja en olis ikinä saanut niitä silmästä pois.
Rosemarie
perjantaina, 23. syyskuuta 2011 klo 15:12
Ma oon kans nyt aika aimana, et joku vaarinkayttaa piilareita noin pahasti.
Mulle on joskus kayny niin, etta oon unohtanu ottaa piilarit yoksi pois- aamulla tuntuu ikavalta silmissa ja harmittaa, kun ei sais silmillaan leikkia.
Myontaa taytyy, etta uimassa ja suihkussa pidan piilareita. Kaipa sekin on melkein yhta paha. Tuntuu vaan niin hankalalta vaikka lomaillessa, etta uimassa rannalla taytyy ottaa piilarit pois. Laserleikkaukseen haluaisin minakin, koska vihaan silmalasien kayttoa, vaikka ne kivalta nayttaakin.
GingerSpice
-eläinrakas ituhippi-
perjantaina, 23. syyskuuta 2011 klo 15:32
Mä ihmettelen, että miksi ihmeessä Lifeless et osta sellaisia piilareita, jotka on tarkoitettu yötäpäivää käyttöön.
Vai onksne kalliimpia?
Mä käytän dailieseja kans, vaan enpä vois kuvitellakaan niitä yötäpäivää pitäväni. Mulla on niin herkät silmät, että jos päivän pidän piilareita töissä, niin heti otan pois ne kotona. Vähän sama asia kuin se että otan farkut heti pois kotona. Vähän ahdistavia ovat siis.
Oon mäkin sen verran väärinkäyttäjä, että en välttämättä käy tarkastuksissa vuosittain. Tilaan vaan netistä aina uudet.
Viltsu84
perjantaina, 30. syyskuuta 2011 klo 20:38
Hyvä, että saatiin puhetta joltain, joka tietää asioista. Täytyy itsekin yrittää luopua kukkaronnyörien puristamisesta ja alkaa käyttää noita kuukausilinssejä vaan sen verran, kun niitä on tarkotus käyttää. Ja puhdistaa (vielä) paremmin. Ainakin yhden väärinkäyttäjän sait nyt kaidalle tielle marimintti!!
Sivu:
<
1
2
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Liikunta
»
Kesäkauden liikuntahaaste: 60 kertaa 1.5. - 31.8.2012
tänään
kello 20:52