Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Piilolinsseistä...
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Piilolinsseistä...
Sivu:
1
2
>
Duchess
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 11:45
Moi,
nyt kun liikuntaa tulee harrastettua himpun verran enemmän kuin ennen, ajattelin taas pitkästä aikaa kokeilla piilolinssejä. Ongelmani oli aikaisemmin, että silmät tuntuivat kuivuvan tosi paljon iltaa kohti. Olen käyttänyt Dailies päivälinssejä ja nyt huomasin, että niihin on tullut myös erityisesti kuivasilmäisille suunniteltu versio. Onko kellään kokemusta niistä tai muista kosteuttavista linsseistä? (Lensbuddyltä sai nyt tilata postikulujen hinnalla kokeiltavaksi linssejä ja tilaus on vetämässä, mutta olisi kiva kuulla muidenkin kokemuksia!)
Lifeless
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 11:52
Käytän Dailies Aqua Comfort Plussia, ne ovat kosteuttavia. Noitahan pitäisi käyttää vain yhden päivän, mutta itse pidän silmissä 2-3 viikkoa ottamatta yöksi pois. Hyvin ovat jo vuoden pelittäneet ilman mitään ongelmia, ja sopivat opiskelijan kukkarolle
Uudet linssit tekevät ensimmäisenä aamuna vähän rähmää silmiin, muttei se niin vaarallista ole.
Duchess
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 11:55
Wow! Nopea vastaus - kiitos! Juuri nuo tilasin kokeiltaviksi (5 linssiä kumpaankin silmään 4,80e). Käytän kyllä arkikäytössä laseja, kun on tuota taittovirhettä toisessa silmässä ja (yllättäen) ikänäkökin on alkanut vaivata...
Mutta liikuntapäivinä tai matkalla/pippaloissahan nuo saattavat olla hyvinkin käyttökelpoiset.
Viltsu84
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 11:59
Siis nyt en varmaan sisälukutaitohäiriöisenä lukenut oikein... Käytät päivälinssejä 2-3 vkoa ottamatta niitä yöksi pois? Mitä tarkoitat? Et varmastikaan sitä, että koko ajan pidät niitä linssejä silmissä?
Lifeless
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 12:02
No juurikin sitä
Viltsu84
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 16:17
Täh?!? Onko ees fysiologisesti mahollista? Siis ootko ihan tosissas että pidät niitä linssejä 2-3 vkoa putkeen päässä?! Entäs kun käyt suihkussa/saunassa? En pysty ees käsittämään miten voi olla mahollista. Mä jos yhenki yön nukun ees kuukausilinsseillä ni silmät huutaa hoosiannaa, saati jos dailieseilla yrittäis.
Nyt kannattaa kyllä kysästä jostain vielä että kannattaako tehä noin, voi oikeesti silmät olla vaarassa ku niitä noin "väärinkäyttää". Ja hei, mäkin käytän kuukasilinssejä aina useamman kuukauden kerrallaan, että en ihan tiukkapipoisimmasta päästä oo. Tietysti voihan olla, et oot jotenki "erikoinen"
ja sun silmät ei kuivu niin helposti, mikä mahdollistaa tuollaisenkin käytön. Eipä siinä, halvalla pääset!
Mut varmista nyt kuitenkin ettei siitä mitään haittaa oo.
Sashimi
sunnuntaina, 18. syyskuuta 2011 klo 16:23
Samoilla linjoilla Viltsu84:n kanssa ! Aika huoolestuttavan pitkiä pätkiä on 2-3 vkoa kertislinsseillä.
Itse pilasin silmäni 20 v. sitten pitämällä liian usein piilareita. Nyt silmämunassa sisällä on verenpurkaumia (jotka ei siis näy ulospäin) ja jos ne joskus saavuttavat mustuaisen, silmästä menee näkö. Nämä purkaumat johtuvat hapenpuutteesta, jonka aiheuttivat siis piilarit. Toki nykypäivän linssit ovat paljon kehittyneempiä mutta täysin happea läpäiseviä nekään eivät ole.
Kissel
tiistaina, 20. syyskuuta 2011 klo 13:32
Melko riskialttiilta kuulostaa!
Itseäni varoitteli optikko ns. rakkuloitumisesta, pitkään silmässä pidetty piilolinssi kuivattaa silmää ja saa aikaan hankausta, joka voi aiheuttaa rakkuloitumista luomen sisäpinnan sidekalvoon. Jos tätä käy liian paljon niin ei piilareita voi enää pitää laisinkaan.
Päivälinssit eivät myöskään hengitä tarpeeksi jotta päästäisivät tarvittavan hapensaannin sarveiskalvolle. Kuivaneella silmällä ei myös kyynelneste pääse valelemaan sarveiskalvoa ja jää sen ulkopinta ravinnotta!
Itsellä on kuukausilinssit ja pidän niitä muutaman päivän korkeintaan kerrallaan, huomaa kyllä milloin silmät alkaa kuivua ja linssi "liimaantuu" kiinni jos on antanut olla liian pitään silmässä. Mutta pidän minäkin samoja linssejä yli kuukauden käytössä jos ne hyvältä tuntuu (ja jos unohdan milloin olen ne käyttöön ottanut
)
Harkitse vielä onko näöllä leikkiminen järkevää tai ainakin kysy optikolta, onko jotain vahinkoa silmälle tapahtunut.
MariMekko
Olen mikä olen, mutta yritän muuttua:)
tiistaina, 20. syyskuuta 2011 klo 15:03
Mä oon ostanu silmätippoja optikolta, en nyt muista nimeä, mutta pakkauksessa on yksittäispakattuja ampulleja ja ainakin mulle ne on auttanu. Mutta ne tipat on tosiaan ostettava optikolta, ei apteekista (tai ainakaan en ole vastaavia nähnyt apteekissa).
Tossa kohtaa en kyllä säästäisi,,,voi tulla joskus kalliiksi, kun pilaa silmänsä pitämällä päivälinssejä viikkotolkulla.
Viltsu84
keskiviikkona, 21. syyskuuta 2011 klo 07:41
Mutta pidätkö säkin siis myös yön yli niitä linssejä? Mä en oikeesti pystyis. Tai kai se ois mahollista jos just heti aamulla laittais jotain silmätippoja tms. Mut helpompaa ja miellyttävämmän tuntusta itelle on ottaa ne ainaki yöks pois. Saa silmätki samalla lepoa. Mutta mä en piilareita käytäkään koko ajan, ihan vaan urheillessa ja bilettäessä. (tai no jaa, tällä hetkellä ne kyllä täyttää päivät...)
Sivu:
1
2
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Ravinto
»
Mättöpäivä
tänään
kello 20:49