Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Missä ja miten vietät joulusi?
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Missä ja miten vietät joulusi?
Sivu:
<
1
2
sakkariini
Tänään parempi olo ja jäsenet keveämmät kuin eilen.
sunnuntaina, 11. joulukuuta 2011 klo 18:43
Pikkujouluna syötiin riisipuuroa ja maistettiin glögiä, adventtisunnuntaina poltellaan perinteisesti kynttilöitä(1->4.). Käytiin miehen kanssa tietämässä maalla vanhuksia ja vietiin jouluterveiset jo Itsenäisyyspäivänä sinne ja haudoille kynttilät.
Nyt olen ollut lomalla pari viikkoa ja valmistellut Joulua hissukseen siivoilemalla nurkkia ja tekemällä leivonnaisia harkiten.
Kävin äsken laulamassa kauneimpia joululauluja tuossa meidän kirkossa, oli paljon lapsiperheitä ja tiernapojatkin esiintyivät
Jouluksi tulevat kumpikin tytär kotiin ja saavat valmistella joulun ruuat, itse olen aamun töissä. Kun tulen kotiin käydään joulusaunassa, sytytetään kynttilät ja syödään jouluateria. Illemmalla katsotaan lahjat ja seurustellaan pitkä ilta, joku ohjelma ehkä katsotaan tv:stä. Klo 23 on kirkossa Jouluyön messu ja siellä käydään. Joulupäivänä olen töissä klo 7-21, mies saa käydä kyytiämässä minut töihin, en luota siihen että taksin saisi.
Tapanina vietetään ihan vapaapäivää ilman mitään suunniteltua ohjelmaa ja loput joulun ajan pyhät ollaan joko työssä tai vapaalla, mitään kummempia juhlimisia ei ole aikomus viettää. Uutena vuotena valvoskellaan puoleen yöhön ja katsellaan ikkunasta ilotulituksia, Saku Seurakoira on suunniltaan siitä paukutuksesta.
Pientä herkuttelua on tiedossa, mutta yritän pysyä kohtuudessa ettei tarvii isompia katumusharjoituksia tehdä vuoden vaihteen jälkeen.
Lazara
sunnuntaina, 11. joulukuuta 2011 klo 20:08
Nyt on tulossa ensimmäinen joulu, jollon en ole menossa Ouluun (kotikaupunki) jouluksi. Uuden ja ensimmäisen avomiehen kanssa täytyykin nyt sitten etsiä uusia jouluperinteitä ja soveltaa joiltakin osin niitä vanhoja, joista tahtoo pitää kiinni. Mutta varsin hyvilä mielin odotan tulevaa joulua, vaikkei se varmaan samalla tavalla tule joululta tuntumaankaan. Vanhoja perinnejouluja kun on takana se 24kpl.
kenke
sunnuntaina, 11. joulukuuta 2011 klo 21:33
Saatiin tällä viikolla miehen kanssa vihdoinkin sovittua joulun suunnitelmat. Mie lähden kotikonnuilleni jouluviikon alusta, mies tulee aatonaattona perässä. Aattona käydään puurolla isän luona ja ilta vietetään äidin luona. Meitä on siellä äidin ja hänen avomiehensä lisäks minä ja mieheke, miun veli, äitin miehen kolme lasta (ja yhden poikaystävä) ja äiti, eli porukkaa riittää. Joulupäivänä lähdetään sitten miun miehekkeen kotikonnuille ja ollaan siellä tapaninpäivään asti.
Ite asutaan Helsingissä, mutta ei kyllä ole edes ajateltu, että täällä joulua vietettäs. Mie tykkään olla omien ihmisten kanssa jouluna, eikä ole mitään innostusta yrittää rakentaa kahden hengen (ja kolmen koiran) joulua tänne lumettomuuteen ja kerrostaloon. En tiedä, oisko tilanne toinen, jos olis isompi asunto. Mut ainakin toistaiseksi mennään näin.
Mustispeppers
sunnuntaina, 11. joulukuuta 2011 klo 21:41
Näillä näkymin yksin omassa kodissani, ihan teen niitä ruokia, mitä tykkään jouluna syödä. Joulupäivänä kai menen vanhemmille käymään, siellä viettää joulua luultavasti vanhimmat sisarukseni, nuorin veljeni ymmärtääkseni perheineen tulee myös joulupäivänä sinne. En kuulostanut olevani tervetullut vanhemmilleni, nämä on näitä meidän perheen sisäisiä asioita. Onneksi en ole lomilla joulun molemmin puolin, olsi vieläkin ahdistavampaa.
Duchess
maanantaina, 12. joulukuuta 2011 klo 06:17
Suunnitelma on aattona kokoontua minun vanhempien kotiin, paikalle pitäisi tulla meidän perheen lisäksi molempien veljieni perheet. Isä on jo yli 80 ja äiti 71, joten nautimme yhteisestä joulusta yhdessä.
Äiti ja isä ovat keväällä myös aloittaneet hyväkarppaamisen ja ovat molemmat laihtuneet kymmenkunta kiloa. Jouluruoat liene saavat myös vaikutteita karppaamisesta... Isovelikin vaimonsa kanssa ovat karppauksen ystäviä... Ei pitäisi siis olla ongelmaa ruokailujen kanssa!
Lapsille suklaata ja karkkia, kunhan vain aikuiset pysyvät niistä erossa.
Joulupäivänä tai viimeistään tapanina takaisin omaan kotiin, miehellä on töitä väliviikko, minulla kesälomaa!
Marlis67
maanantaina, 12. joulukuuta 2011 klo 07:30
Ensimmäinen jouluaatto niin etten ole vanhempieni kanssa... Tuli vaan sellainen fiilis että ehtii sinne joulupäivänäkin, kun olen siellä kuitenkin monta päivää... ainoa harmi on jos sää peruuttaa miun kyydin joulupäiväaamuna, niin olen junalla perillä vasta iltapäivällä ja rakas serkkuni tulee sinne mahd. kylään joulupäivänä.
Aatto siis kotona ja ystävän luona Helsingissä ja sitten vanhuksien luo joulupäivänä, jossa useampi päivä ja mahdollisesti sieltä suoraan ystävän luo ensi vuotta vastaanottamaan.
Rosemarie
keskiviikkona, 14. joulukuuta 2011 klo 12:34
Sulhasen vanhempien luona tana jouluna
Viime jouluna olimme aattona aidillani, joulupaivana sukulaisten luona kylassa ja Tapanina isani luona. Perheemme asuvat siis eri maissa, joten kaikkia ei paase yhtena jouluna tapaamaan.
Viltsu84
torstaina, 15. joulukuuta 2011 klo 15:45
Kotona! Siis äidin ja isän luona.
Se on edelleen minun koti, tai ainakin se seutu. Ei tää pk-seutu ole edelleenkään 1,5 vuoden jälkeen muuttunut mulle sen mieluisammaksi paikaksi asua, mutta kun töitä ei tunnu olevan muualta ees mitään mahiksia saada ni pakko jäädä tänne. Mutta jouluna! ollaan aina meidän porukoiden luona, äiti tekee ihanat ruoat ja syödään hyvin ja jaetaan lahjoja, joita on aina (liian) paljon... Tänä vuonna tulee kai pukkikin pitkästä aikaa kun siskon lapsi alkaa olla sen ikäinen että osaa nauttia siitä. Ja kaikki siskokset tulee ilmeisesti kanssa joulua viettämään! Ihanaa.
Toivotaan että meidän pikkutonttunen pitää kaikki hyvällä tuulella eikä tule riitoja, vaan ihanan rauhallinen ja lämmin yhteinen joulu.
Sivu:
<
1
2
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Onnistumiset
»
KUVAGALLERIA ennen-jälkeen - kuville
tänään
kello 20:25