Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Mineraalikivi dödönä
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Mineraalikivi dödönä
Sivu:
<
1
2
3
4
>
viherpeukalo85
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 08:48
Ilmiantakaa tuon alumiinittoman DeoCrystalin jälleenmyyjä pääkaupunkiseudulta! Sitä vois kokeilla jos ei tekis kipeää niinkuin se alumiininen.
jokohan onnistuisi
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 09:20
Hei
Kyseinen deodoranttikivi sisältää ammonium-alunaa tuoteselosteenkin mukaan eli se sisältää alumiiniyhdistettä. Se ei sisällä tukkivia alumiiniyhdisteitä, mutta nimenomaan alunaa se sisältää. Mineraalikivet ovat käsittääkseni aina alunapohjaisia, vaikka aluna olisikin luonnon mineraali eikä keinotekoinen.
mimmikko
kutistuminen on ihanaa :)
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 09:27
Itse olen ostanut oman kiveni ihan apteekista. Olen kyllä sairaan tyytyväinen kiveen. Sivelen sitä esim iholle kun olen sheivannut ja ei tule niitä ikäviä punaisia pilkkuja laisinkaan. Ja mahdolliset finnit se kuivattaa tosi nopeasti. On siis äärettömän monikäyttöinen. Itse olen paha hikoilemaan ja kivi on kyllä minun pelastukseni ollut. Suosittelen kokeilemaan.
Neiti Hellsinki
Today is a new day. (Chicken Little)
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 09:45
Joo se mun Vivisante kivi on just tuollainen, että siinä on sitä ammonium-alunaa vaikkei olekaan tukkivia alumiiniyhdisteitä. Oon kyllä ollut siihen tyytyväinen ja onhan se hyvä jos ei siinä ole sellaista mikä tukkii huokoset. Mutta ei se mulla mikään taianomaisesti ratkaisee hikoilun- konsti ole ollut, kylläkin normidödöä parempi mutta kyllä sekin yleensä jossain vaiheessa päivää pettää.
Untamme valvoo kyllä, tuo kuu kaakon yllä. Lohtu mukanaan, käy kaipaus merellä siltaa. -Viikate, Kuu kaakon yllä-
viherpeukalo85
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 11:01
Mulla oli just toi vivisante joskus, se ei sopinut. Vois kävellä apteekkiin tänään ja katsoa jos niiltä löytyis.
motivo
Kun jostain luopuu, antaa tilaa paremmalle.
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 11:37
KEMISTIT ESIIN!!
Mitä tuo ammoniumaluma oikein on?
Jossain keskustelussa joku maallikko väittää sen sisältävän alumiinia tai joku johdannaisjuttu. Haiskahtaa mielestäni enemmänkin joltain ammoniakki + aluna -jutulle?
ajatuksiani.... mielipiteitäni.... ei maailmaa syleileviä totuuksia....
jokohan onnistuisi
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 22:29
Alunat ovat kaksoissuoloja eli kuten tässä ammoniumalunassa positiiviset ammoniumioni ja alumiini-ioni ovat tehneet suolan negatiivisen sulfaatti-ionin kanssa. Kaava on NH4Al(SO4)2·12H2O. Eli kyllä sieltä se alumiini Al löytyy. Kaikissa alunoissa ei ole alumiinia, vaan sen tilalla voi olla esimerkiksi kromi-ioni.
Tavallisesti alunaksi kutsutaan kalialunaa KAl(SO4)2·12H2O. Siinä on ammonium-ionin tilalta kalium-ioni.
Alunaa on käytetty pitkään iholla. Muistan pappani laittaneen parranajossa tulleeseen haavaan sipaisun alunapuikosta ja saaneen siten verenvuodon tyrehtymään.
Vaikuttaakohan deodoranttikivi juuri siksi finneihin ja sheivaamisen jälkeisiin näppyihin?
Eri alumiiniyhdisteiden turvallisuudesta iholla en osaa sanoa mitään. Luotan siihen, että jos kohtuullisenkaan varmaa tietoa tulee esille vaarallisia aineita sisältävät aineet vedetään markkinoilta.
Johna
Klubiemäntä
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 23:43
perjantaina, 30. lokakuuta 2009 klo 08:48
viherpeukalo85 kirjoitti
:
Ilmiantakaa tuon alumiinittoman DeoCrystalin jälleenmyyjä pääkaupunkiseudulta!
Vilkaisin aika pikaisesti, mutta sitä saa nähdäkseni tilata suoraan tuolta sivustolta.
Huonon kunnon paras puoli: se kohoaa tosi nopeasti.
Rosemarie
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 16:09
Siita nayttaa olevan aikaa, kun tassa ketjussa on kukaan kommentoinut...Mutta, kavin viime viikolla ostamassa tuollaisen mineraalikiven ekaa kertaa (Pit Rock- merkkisen) ja yllatyin todella positiivisesti- sehan toimii! Ja paremmin kuin normi deodorantit, joista mulla on ollu viime vuosina vaikeuksia loytaa mitaan, joka ei peta alta aikayksikon. Olen tosi yllattynyt, silla olin aika skeptinen asian suhteen aiemmin. Mua myos hammastyttaa, etta miten kainalot pysysvat kuivina- normi deodoranttia kayttaessa mulla oli pienenkin kavelyn jalkeen yleensa kainalot kosteat ja sitten tietty paita...Janna juttu, koska tuo mineraalikivihan ei esta hikoilua vaan neutralisoi hajua aiheuttavat bakteerit. Silti tuntuu, kuin suorastaan hikoilisin vahemman kainaloista kuin aiemmin tavallista dodoa kayttaessani. Onko kellaan tahan mitaan valaisevaa sanottavaa?
marhes
myönteisyys on kaiken alku
tiistaina, 13. heinäkuuta 2010 klo 19:02
mineraalikivi on tosi hyvä. monesti tehnyt mieli ehdottaa jollekkin
että vaihtaisi tähän. no jos on ollut puhe hikoilusta niin sitte voi.
ennen käytin heti kuiva tuotteita mutta ne tukki hikirauhaset tai mitä lie.
Sivu:
<
1
2
3
4
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Painonhallinta
»