Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Maailmanvalloittajat, reissufiilistelyjä TÄNNE! :)
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Maailmanvalloittajat, reissufiilistelyjä TÄNNE! :)
Sivu:
1
2
3
4
5
6
>
summpe
keskiviikkona, 13. heinäkuuta 2011 klo 11:13
Matkustaminen on mun intohimo, numero 1 !!!
Tää ketju on meille maailmanvalloittajille, tänne reissusuunnitelmia, fiilistelyjä, kokemuksia ja kommentteja.. Mitä vain matkailuun liittyen!
Nopeesti mun reissutaustaa:
- Pienempänä matkoja eurooppaan perheen kanssa
- Au pair kesä Kanadassa
- Valmistumismatka Brasiliaan
- Reppureissu Aasiaan: Intia, Thaimaa, Vietnam, Malesia, Kambotza
Kesälomamatka USA:an ja Kanadaan 3viikon kuluttua, tuskin maltan odottaa!
Odottelen innolla teiän meheviä matkakertomuksia tänne!
Papilona
torstaina, 14. heinäkuuta 2011 klo 19:28
Itelläni on tullut jo nuoresta iästä koluttua jos jokunen maa! Vasta kävin Englannissa ja Hollannissa, kahden viikon päästä nokka kohti Tsekkiä Viron, Latvian, Liettuan ja Puolan kautta! Tulee mielenkiintoinen reissu!
Matkustelu on parasta, itse rakastan ulkomaalaista ruokaa ja ruokakulttuuria muutenkin. Innolla odotan, ei jaksais odottaa kahta viikkoa!!
Mutta omaa matkahistoriaani:
Englannissa kahdesti(Lontoossa)
Venäjällä 6 (4x Svetogorsk, kerran Pietarissa ja Moskovassa)
Ruotsissa liian monta kertaa, varmaan yli kymmenen kertaa..Samoin Virossa
Liettuassa kolmesti
Saksassa kerran
Alankomaissa kerran(Amsterdamissa)
Kreikassa kerran
ja Israelissa kerran
Matkustelun on kivaa, ois munkin mielest kiva kuulla muitten matkakertomuksii et voi sit pohtii minne päin seuraavaks suuntais..
Akity
dreaming is a form of planning
torstaina, 14. heinäkuuta 2011 klo 21:55
Matkustelu on ihanaa!
Mikä onkaan sen parempi tunne kuin saapua uuteen kaupunkiin jossa ei ole aiemmin käynyt, katsella ympärilleen ja lähteä etsimään uusia kokemuksia.
Itse juuri tänään kotiuduin yhden yön Oslon reissusta. Oli muuten todella ihana kaupunki, kallis vain niinkuin tiedossa olikin. Reissuun tuli lähettyä ilman ennakkokäsityksiä paikasta kun lentoliput olivat halvat ja en ollut aikaisemmin käynyt, joten mikä ettei!
Paljon kerkesi nähdä jo yhdessä päivässä ja tänä aamuna. Varmastikin kaikki päänähtävyydet tuli kierrettyä. Siinä auttoi myös hop on hop off bussi jolla pääsi kätevästi vähän kauempana sijaitseviin kohteisiin. Keskusta oli sopivan pieni että siellä pärjäsi hyvin jalan kulkea.
Muuta reissutaustaa on:
-Tietysti reissuhistoriasta löytyy Tukholma ja Tallinna
-Norjassa on tullut käytyä myös etelämmässä Mandalissa ja Kristiansandissa
-kielikurssi Englannissa, jolloin tuli nähtyä Pariisi (lensimme Pariisin, siellä pari päivää ja bussilla Englantiin), Hastings, Eastbourne ja Lontoo
-vaihtarivuosi Kaliforniassa, jolloin tuli nähtyä vähän itärannikkoakin eli Boston ja New York. Länsirannikolla Las Vegas, Los Angeles ja San Diego näin isommista kaupungeista. Ja sitten vielä Hawai'illa Oahun saari, jonne ihana vaihtariperhe minut vei viikoksi. (Itse maksoin kuitenkin lennon)
-Perus Kanarian- ja Kyproksen reissu on tietysti lapsena myös tehty
-vaihtarina Itävallassa, jolloin tuli sitten kanssa vähän reissailtua ja tuli nähtyä Budapest, Praha, Bratislava, Dublin, Barcelona, Bologna, Venetsia ja Milano. Itävallassa tuli käytyä Wienissä, Grazissa, Linzissä ja Salzburgissa
-Ranskan Rivieraa on nähnyt Nizzan, Cannesin ja St. Tropezin verran, reissulla asuttiin ihan Monacon rajalla joten sekin aika hyvin koluttiin läpi
-Ihan pikkupiiperoisena olen käynyt Odessassa, mutta siitä en hirveästi muista. Pietarissa kävin kaksi vuotta sitten.
Mitään kauhean kaukaisia paikkoja (ehkä Hawai'ia lukuunottamatta) ei reissukarttaan ole vielä päässyt. En ole rannallamakoilija joten semmoiset lomakohteet eivät ole hirveästi kiinnostaneet. Yhtenä ajatuksena on ollut myös että on ehkä hyvä nähdä niitä paikkoja myös lähempänä kotoa ennenkuin lähtee kauas.
Haaveena olisi päästä Uuteen-Seelantiin ja Japaniin. Tässä kun opiskelut ovat nyt ohi niin jää ehkä sinne matkakassaankin enemmän rahaa. Jos vaikka ensi vuonna tai 2013 pääsisi tämän unelman toteuttamaan.
Seuraavat reissut jotka ovat suunnitelmissa on ensi viikolla niinkin eksoottinen paikka kuin Ruotsin Vimmerby
ja elokuussa olisi tarkoitus lähteä Etelä-Ranskaan käymään kaverin luona.
Kerppunen
Underneath the paint lies the true picture
perjantaina, 15. heinäkuuta 2011 klo 07:32
Minä myös tänne! Mä olen valmis aina lähtemään reissuun!
Viime viikolla palattiin USA:n reissulta. Oli taas niin onnistunut reissu kuin olla ja voi, vaikka kaikki paikat entuudestaa tuttuja, eli New York ja Ohio.
Reissutaustaa
-pienenä perheen kanssa: Ruotsi ja Tanska autolla, Roodos, Kanariansaaret, +Tallinna
-Taiwan perhetuttujen luona
-nuorena perheen kanssa autolla Saksassa ja Tsekeissä usein, sekä Norja
-Vaihtarina Toledo, Ohio, USA, silloin tuli kierrettyä läheseutuja + Florida (autolla) sekä Niagaran putoukset + Toronto lisäksi jälkein päin tehtyjä (useita) reissuja tapaamaan kavereita, jolloin on tullut New York ja Washington myös tutuiksi
-Moskovassa ja Genevessä fysiikan puitteissa
-Kuoromatka Pärnuun
-Italiassa kesävaihdossa
-Lisäksi Bulgaria, Turkki
-Saksassa tulee käytyä sukuloimassa vieläkin
Vähintään yksi kunnon reissu täytyy tehdä vuodessa!
Seuraava jo suunnitteilla olevan matka on keväällä Italiaan Lake Maggiorelle, tosin syksyllä tulee varmasti käytyä pitkä viikonloppu Saksassa. Lisäksi haaveilen vaellusreissusta Mont Blancin ympäri.
Niin ja meinasin unohtaa että elokuussa lähetään viikonlopuksi Tallinnaan
valiant
lauantaina, 16. heinäkuuta 2011 klo 14:10
Täälläkin yksi intohimoinen reissaaja
Eurooppaa koluttu aika paljon, viime aikoina matkat suuntautuneet enimmäkseen USAan. Tänä vuonna olen jo kolmesti lentänyt Atlantin yli ja neljäs suunnitteilla.
Lapsena ja nuorena ei paljon reissattu, mitä nyt ne pakolliset Tukholmat ja Tallinnat ja kerran Frankfurt ja Kööpenhamina. Entisen poikaystävän kanssa tuli nähtyä Eurooppaa (Ranskaa, Saksaa, Itävaltaa, Sveitsiä, Italiaa, Espanjaa, Brittejä, Belgiaa...) ja Amerikkaa (itää ja länttä).
Viime kesänä löysin ihan parhaan matkakaverin ja ollaankin nyt reissattu ahkerasti; viime kesänä Los Angeles, Phoenix ja San Diego ympäristöineen, tammikuussa Las Vegasista autolla San Franciscoon ja sieltä Losiin. Sitten kaksi kertaa Nykissä
Elokuuksi reissu suunnitteilla eteläiseen Kaliforniaan.
Annuli30
sunnuntaina, 17. heinäkuuta 2011 klo 11:11
täälläkin yks matkakärpäsen purema!
Maailmalla olen käynyt:
Ruotsissa
Norjassa
Tanskassa (pakolliset Pohjoismaat
)
Praha
Egypti, vain Hurghadassa löhöilemässä
Australia, kolmen viikon reppureissu
Menossa:
Riikaan pariksi päiväksi
Talvella Afrikkaan, Kap Verden saarille
suunnitteilla:
Aasian kiertely ns. reppureissu
Matkailu vaan on niin ihanaa! kertokaahan kokemuksia, varsinkin Aasian matkailusta!
summpe
sunnuntaina, 24. heinäkuuta 2011 klo 16:34
Annuli30
, mun mielestä paras paikka Aasiassa oli ehdottomasti Kambotza! (siis näistä missä olen käynyt) Heti kun pääsin Kambotzaan tiesin että se on ihana maa: niin kauniita maisemia, (oikeesti) ystävällisiä ihmisiä...
Ihan kaikkee mitä mä lomallani haluan! Tykkään siis löhöillä rannoilla, uida meressä delfiinien kanssa, ihastella kauniita maisemia, olla turistina omassa rauhassa, vuokrata veneen ja valloittaa koskemattomia saaria! Oi, tulee niin ikävä niitä kokemusksia, oli aivan mielettömän hieno reissu!
Angkor Wattien temppelialue oli myös vaikuttava kokemus, vaikken niin kovin kulttuurista ym.olekaan kiinnostunut! Tunnetuimpia matkakohteita tulee silti käytyä, Taj Mahal Intiassa myös aivan uskomaton! Aasian maissa (Intia, Vietnam, Malesia, Kambotza, Thaimaa) oli paljon samaa henkeä, mutta loppujen lopuksi jokaisella maalla niin paljon erilaisia kokemuksia annettavanaan. Haluaisin vielä joku päivä palata rinkan kanssa hankkimaan uusia kokemuksia ja nähdä enemmänkin Aasiaa! Tykästyin todella!
Finkinja
tiistaina, 2. elokuuta 2011 klo 10:31
Minä myös tänne. Matkustaminen menee kaikkien edelle ja siihen löytyy aina rahaa
Pihistetään sitten jostain muusta. Miksiköhän meillä ei ole vimpan päälle hifi-laitteita ja pelikonsolia...
Ensimmäiselle ulkomaanmatkalle pääsin vasta 14-vuotiaana Neuvostoliittoon (Riikassa oltiin) ja rakastan itään suuntautuneita matkoja edelleen. Eurooppaa on tullut koluttua enimmäkseen: Venäjä, Ukraina, Moldova, Baltian maat, Puola, Saksa, Hollanti, Belgia, UK, Irlanti, Espanja, Sveitsi, Ranska, Italia, Romania, Italia, Slovenia, Kroatia, Serbia, Makedonia, Albania, Kreikka, Tshekki, Slovakia, Malta, Bosnia ja Hertsegovina, Montenegro, Bulgaria, Itävalta, Ruotsi, Tanska. Lisäksi on käyty Egyptissä (Kairossa), Turkissa ja Australiassa. Olen asunut Ukrainassa (kaksi kertaa yhteensä 3 vuotta), Serbiassa (2,5 v) ja nyt ollaan asuttu melkein 1,5 vuotta Puolassa.
Meidän lomat on olleet aina jotain kiertomatkoja, kun ei vaan viihdytä yhdessä paikassa kovin kauaa. Aikaisemmin mentiin bussilla tai junalla, mutta lasten syntymän jälkeen enimmäkseen omalla autolla. Meillä on kolme alle 6-vuotiasta lasta, mutta eipä ole juuri tahtia hidastanut; viime kesänä kertyi auton mittariin kesälomalla 3600 km ja tänä vuonna 4985 km
Tällä hetkellä ei ole matkaa tiedossa eikä oikein ennen helmikuuta päästäis lähtemäänkään. Mutta suunnitelmia on tietenkin
Hiihtolomalla olisi kiva päästä laskettelemaan, mutta minne lähtisi
Ensi kesänä haaveena Kroatian matka ja 10-vuotishääpäivänä kahden vuoden kuluttua tavoitteena New York. Lisäksi pitkän ajan tähtäimenä uusi matka Australiaan, kun lapset on niin isoja, että niille jäisi mieleen siitä jotain ja sitä varten menee joka kuukausi pieni summa säästöön. Siitä tulee kallista, joten pakko aloittaa ajoissa
*MaLa*
keskiviikkona, 3. elokuuta 2011 klo 14:46
Täällä myös yksi innokas matkailija liittyy mukaan.
Lapsena koluttu Lappi, Ruotsi ja Norja.
Sitten kun omat lapset oli pieniä, käytiin rantakohteissa: Cran Canaria, Teneriffa, Kypros, Israel.
Nyt uuden elämän ja ukon myötä on Keski-Eurooppaa tullut koluttua. Vuonna 2003 mentiin mun pienellä Rellulla Roomaan. Via Balticaa pitkin ensin Venetsiaan ja sieltä Roomaan. Roomaa koluttiin 3 päivää, kihlat ostettiin joltain metroasemalta ja ne sitten vaihdettiin Colosseumin raunioilla
. Kotiin tultiin sitten Garda-järven kautta, Itävalta, Saksa, Tanska ja loppureitti Ruotsin kautta Tukholmasta laivalla takas Suomeen.
Kreivi Drakulan synnyinkoti on nähty Sighisoarassa, asuin nimittäin Romaniassa muutaman kuukauden. Maata tuli tuona aikana koluttua ristiin rastiin aina Mustalle Merelle saakka. Samaten Budapest on tullut tutuksi.
Nyt viimeisimpänä olemme hurahtaneet Kroatiaan. Toissakesänä omatoimimatkalla kierreltiin kansallispuistoja, tänä kesänä käytiin viikon purjehduskurssi Splitin kohdilla saaristossa seilaten.
Suurin tulevaisuuden suunnitelmamme on kiivetä Kilimanjarolle vuosien 2013/2014 vaihteessa kun täytämme 50 vuotta.
Lasten ollessa pieniä, oli paras vaihtoehto ottaa valmismatka. Nykyään varataan kaikki itse ja ollaan ns. omatoimimatkaajia.
Niin, ja melkeinpä tärkein meinas unohtua, Lontoossa menimme vihille
Finkinja
torstaina, 4. elokuuta 2011 klo 09:56
Kroatia (ja Balkan kaikkineen) on myös meidän ehdoton suosikki. Viime kesänä oltiin Zagrebissa kavereilla ja telttailemassa Pulassa ja Ljubljanassa. Ensi kesänä tosiaankin tarkoituksena mennä taas Kroatiaan.
Meille taas on aina sopinut omatoimimatkailu parhaiten; myös lasten kanssa. Pari pakettimatkaa on tehty lasten kanssa, mutta ei miellyttänyt meitä
Sivu:
1
2
3
4
5
6
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät