Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Kirjatoukat
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Kirjatoukat
Sivu:
1
2
3
4
...
72
73
74
75
>
spellcaster
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 10:56
Ja niitä kirjasuosituksia muillekin jaettavaksi kiitos!
Itse olen kohtuudella lukutoukka, illalla on pakko saada lukea kirjaa ennen nukkumaanmenoa, vaikka kuinka väsyttäisi
Itse en lue ollenkaan mitään elämänkertoja tms. kelpuutan lähinnä vaan kaiken fiktion, kesällä luin Tolkienia, nyt luennassa on Narnian tarinat (löysin kirjakaupasta halvalla kaikki samojen kansien alta). Lisäksi laitoin juuri tilaukseen Jeff Lindsayn Dexter-sarjan kolme ensimmäistä kirjaa.
Mitäs te muut luette ja kuinka paljon kirjoja "kuluu"?
Jessie83
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 11:09
Täällä toinen kirjatoukka!
Luen päivittäin jotain. Vähintäänkin illalla ennen unta on pakko saada lukea, mutta useimpina päivinä lukutuokioita on enemmänkin. Kirjat on parasta viihdettä!
Tällä hetkellä luennan alla on Tess Gerritsenin "Jääkylmä". Vaikuttaa alun perusteella hyvältä, suosittelen!
tynnä
Tietä käyden on tien vanki, vapaa on vain umpihanki
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 12:51
Noniin, nyt löytyi
harrastuspiiri minullekin
Lukeminen, se on suurin intohimoni ja sillä tavalla olen sairas, että mun pitää saada kirja itselleni
Isäntä laittoi minut vieroituskuurille ja nyt olen kantanut kirjoja kirpparille ja myynyt 1-3 eurolla pois. Kaikki romaanit pois hyllystä. Mulla on kirjoja about 1500 kpl ja niitä menee pitkin taloa siellä sun täällä. Isäntä ei enää rakenna mulle hyllyjä
Ja kaikki käy
Elämänkerrat, rikosromaanit, historialliset jne. Ainoa mistä en ole kiinnostunut on skifi. Viimeksi luin pojan lahjoittaman Piin tarinan ja John Irwingin Twister Roadin. Nyt on taukoa, kun on noita messujuttuja. Ja sitte mulla on 50-vuoden ajalta lastenkirjoja ja niitä en hävitä. On ihanaa lukea veljieni lapsenlapsille omien poikieni vanhoja satuja ja huomata,ettei lasten maku ole muuttunut kolmessakymmenessä vuodessa
Odottelen edelleen omia lapsenlapsia, jotta pojat sitten veisivät nuo vanhat kirjansa pois.
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 13:02
"Elämänkerrat"
Pilk.nus.: elämäkerta
Ja sitten asiaan: luen paljonkin, lähinnä dekkareita ja sitten taas välillä naisten hömppäkirjallisuutta (Himoshoppailija jne.), mutta tällä hetkellä "työn alla" ei ole mitään muuta kuin koulukirjoja
Olisi ihanaa ehtiä lukea jotain muutakin, mutta vielä reiluun kuukauteen ei kyllä ole aikaa millekään kivoille uusille kirjoille. Kirjoja luen melko paljon ruotsiksi (opiskelen pohjoismaista filologiaa yliopistossa eli ihan hyvä se on senkin takia lukea ruotsinkielistä kirjallisuutta) ja englanniksi ja kirjahyllystä löytyykin isot kasat etenkin pokkareita. Pokkarit ovat jotenkin kätevämpiä etenkin illalla, ei käy niin kipeää, kun kopsahtaa otsaan
Dan Brownin kirjoista tykkän erityisesti, samoin mieheni. Tuo ukkorukka taisi sen uusimman kirjan lukea yhteen putkeen, kun ei malttanut laittaa sitä pois :P
Pärekori
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 13:58
Täällä myös yksi innostunut lukija jolle ei uni iltaisin tule jos ei ainakin paria sivua saa luettua.
Tällä hetkellä yöpöydällä kirjastosta haetut Åsa Larssonin "Aurinkomyrsky" ja "Sudentaival". Aurinkomyrsky on lähes lopussa ja tykkään kyllä kovasti, ei jää Sudentaivalkaan lukematta.
Olen kyllä kaikkiruokainen lukemisen suhteen, siis en yleensä mitään elämäkertoja tai tietokirjoja lue mutta jännitys, romantiikka yms. osuu ja uppoaa. Isäntä teki mulle kirjahyllyjä makkariin katonrajaan, alkaa olla aika täynnä, pitäis varmaan myydä osa kirpparilla että mahtuis taas uusia.
Tänne vaan suosituksia mitä sitä seuraavaksi hakis kirjastosta tai komppais kirjakaupoista.
Pullapallo
Karpaten kevyeksi
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 14:03
Tietokirjat, jännärit, fantasia, historia ja klassikot putoaa tänne parhaiten. Just lukaisin illalla nukkulukemisena loppuun paksun Poirot-kirjan, jossa oli 5 tarinaa samoissa kansissa. Tarttui mukaan tässä taannoin divarista. Tarkoitus on jatkaa tuolla Igguldenin Keisari-sarjalla, joka on kesken.
-20kg/5kk www.karppaus.info
Lucky Bamboo
Se on eteenpäin, vaikka nenälleen kaatuu.
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 14:27
Minä olen koko ikäni ollut lukutoukka, lukenut kaikkialla missä ehdin. Kunnes nyt äkkiä tänä syksynä olen suorastaan taistellut, että olen malttanut keskittyä kirjoihin. Ehkäpä tämä painonpudotus valtasi aikani kokonaan?
Dekkarit ja tietokirjat eivät pääsääntöisesti uppoa, muuten olen kaikkiruokainen.
Näin päivinä on taas alkanut kirja löytyä käpälistä, onneksi. Identiteettini alkoi olla riekaleina, kun en enää joka päivä lukenut jotain.
Minä unohdan aina heti kirjailijan ja kirjan nimen, kun olen kirjan käsistäni laskenut. Noloa.
Nyt lue Alastari Reynoldsin "Jäänpuskijat". Tarina kohtuullisen mukaansatempaava, perusscifiä. Enimmäkseen vältytty yllättäviltä historiallisilta löydöiltä, jotka kuin ihmeen kaupalla sattuvat osumaan juuri meidän aikaamme, heittäen parilla vuosikymmenellä ilmestymisajankohdasta riippuen.
Rosemarie
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 14:59
Hei, taalla kans kirja-ihminen! Luin just loppuun Tuulen Viemaa ja pitaisi vieda se kirjastoon ja hakea joku muu taas tilalle. Olen viime vuosina ihastunut Tuulen Viemaa- elokuvaan ja paatin lukea kirjan, johon se perustuu. Ehka se kuulostaa vahan aikansa elaneelta jonkun korvaan, mutta suosittelen lampimasti. Henkilokuvaus on erinomaista, tarina mielenkiintoinen ja historiallisestikin informoiva (Amerikan historiaa lahinna).
Sita ennen mulla oli Potter-mania, joka kesti suunnillen kesakuukaudet, kun luin koko sarjan. En ollut aiemmin niita lukenut, tykkasin himona. Younet jai vahan lyhyeksi valilla, kun piti lukea kirja loppuun…Aika kaikkiruokanen noin yleensa olen kirjojen suhteen. Eelamakertoja- kirjoja ei ole pahemmin tullut luettua, mutta en ole niita poiskaan sulkenut. Teinina joskus tuli luettua Elizabeth Taylorin ja Prinsessa Dianan elamakerrat. Mistaan kohujulkkisten elamakerroista ja paljastus kirjoista en ole kiinnostunut kylla yhtaan (esim. Katie Price eli Jordan tai Susan Ruusunen).
polenka
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 15:13
Olen kans ihan kamala lukutoukka ollut lapsesta asti. Taitaa olla ammattitauti, tuleva suomen kielen ja kirjallisuuden ope tässä päivää
Yleensä minulla on ainakin kolme romaania kesken, mutta tämä syksy on ollu koulun kanssa niin hektinen, että harmittavan vähän ehtii lukea
Nyt on juuri menossa Nälkäpeli-sarjan kolmas osa Mockingjay, eilen luin loppuun Anna Janssonin dekkarin Pääkallovaras. Tällä hetkellä luen mieluiten dekkareita ja hömppää, mutta vähemmän stressaavina aikoina kiinnostaa ihan kaikki klassikoista runoihin. Tämän vuoden tavoite on lukea sata romaania; nyt on luettu 79. Pääsin johonkin 70 kirjaan jo alkusyksystä, sen jälkeen tahti on kovasti hiipunut tenttikirjojen takia :/
jatkuvauhkavyötäröllä
Lähtökohtaisesti vika on muissa.
perjantaina, 5. marraskuuta 2010 klo 15:15
Hei Tynnä! Mittä tykkäsit Irwingin Twister Roadista? Luin aikanaan koko jonon Irwingiä ja sitten vaan tökkäsi. Ajattelin, että pitäsköhän nyt pitkästä aikaa palata Irwingin pariin.
Btw; eikös Twister Road ole jonkinlainen "omaelämäkerta"?
Sivu:
1
2
3
4
...
72
73
74
75
>
Sivun alkuun