perjantaina, 23. joulukuuta 2011 klo 12:58 Bullakas kirjoitti:Pullapallo, mun muistaakseni siinä tutkimuksessa pelokkuuden osoitukseksi riitti esim., jos halusi omaan oveensa turvalukon tai kaipasi enemmän poliiseja ja/tai turvamiehiä katukuvaan. Määrittelykysymys sekin, mikä on pelokkuutta ja mikä taas järkevää harkintakykyä.Kerrostalossa on pakko olla turvalukko, ainakin vanhemmissa taloissa noiden huoltoyhtiöiden takia. En halua aamulla herätä siihen, että joku ikkunatiivisteentarkastaja lampsii makuuhuoneeseeni tai tulla töistä kotiin ja löytää koiria nukkumasta sängyssäni tai rellestämässä keittiössä sen takia, että joku huoltojamppa on jättänyt ovet auki. Ilmoitukset noista käynneistä kun tulee yleensä edellisenä iltana, jos yleensä muistavat laittaa ollenkaan. Tai sitten se ilmoitus on siellä etuoven ilmoitustaululla, joka ei osu matkalleni kun kuljen pyörävaraston kautta ulos.
Pullapallo, mun muistaakseni siinä tutkimuksessa pelokkuuden osoitukseksi riitti esim., jos halusi omaan oveensa turvalukon tai kaipasi enemmän poliiseja ja/tai turvamiehiä katukuvaan. Määrittelykysymys sekin, mikä on pelokkuutta ja mikä taas järkevää harkintakykyä.
Mä olen huomannut, että kun digiaika vei multa telkkarin katselemisen kotona iltaisin, niin oon ollu paljon seesteisempi ja positiivisempi, sydän on toivorikkaampi.