Mä olen toteuttanut jo pitkään sellaista elämänohjetta, että on turha murehtia asioita, joille ei voi mitään. Niitäkään asioita, joille voi jotain, on turha murehtia, sillä ei ne murehtimalla parane vaan toimimalla.
Muistan hämärästi jonkin tutkimuksenkin, jossa todettiin että paljon uutisvirtaa ja erityisesti rikosuutisia seuranneet ihmiset suhtautuivat - ylläripylläri - ympäristöönsä epäluuloisemmin ja pelokkaammin kuin muut. Sentään en ihan Alibia lue, mulle riittävät nämä isot päivittäissanomalehdet.
"Think positive" ei mielestäni tarkoita sitä, että "jokaisesta" asiasta on löydettävä postiivista.
"En ymmärrä miksi pitää mässäillä perhevideoilla, joissa lapset kaatuvat pyörillä, tippuvat milloin mistäkin yms. Mikä panee ihmisen nauttimaan toisten epäonnistumista?
""Jos ei olisi rumuutta, et tajuaisi kauneutta"
"Jos ei olisi rumuutta, et tajuaisi kauneutta".
Pullapallo, mun muistaakseni siinä tutkimuksessa pelokkuuden osoitukseksi riitti esim., jos halusi omaan oveensa turvalukon tai kaipasi enemmän poliiseja ja/tai turvamiehiä katukuvaan. Määrittelykysymys sekin, mikä on pelokkuutta ja mikä taas järkevää harkintakykyä.