Täällä taas tuppaa menemään niin, että luvalliset lelut ei vaan ole niin hauskoja kuin luvattomat
Heips!Minä vanha eläntenvihaaja jostain syystä annoin tytärten ottaa kaksi kania, kääpiölupan ja leijonanharjan ja tykkään niistä nyt ihan järkyttävän paljon Puput tulivat viime kesänä ja onhan niistä jo huolta ollut jos minkälaista, mutta vain kuolleen ruumiini yli ne annetaan pois!Tämän päivän huoli on se, että huomasin pari päivää sitten että kääpiölupan niskan takaa on lähtenyt karvaa - tai on ainakin huomattavasti harvempaa kuin muualla. Mistä se mahtaa johtua?
Tänne tuli jokunen viikko sitten uusia huonekaluja ja mattoja ja luulen, että uudet hajut pistivät koko kanin sekaisin. Se on ainoa looginen selitys, jonka olen löytänyt kaikista niistä syistä, joita olen katsellut. Eli kani ei pissaa enää vain vessaansa. Se alkoi pissata vessansa viereen ja omalle matolleen (liukasesteenä, että pääsee helpommin vessaan), vaikka pissaa myös vesaansa.Noh, kärsivällisesti pyyhitään paperilla pissaa pois ja laitetaan paperi vessaan. Mattokin pestiin muutaman kerran, mutta ei, lopulta otettiin se kokonaan pois. Lattioidenkaan pesu ei ole auttanut. Nyt sitten ostettiin etikkaa, kun se voisi ilmeisesti olla sellainen aine, joka ottaa/peittää tehokkaasti niitä "toisten pissapaikkojen" hajuja, jos kani sitten oppisi käyttämään vain vessaansa. Saas nähdä, kuinka käy.