Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Käsityön ystävät
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Käsityön ystävät
Sivu:
1
2
3
4
...
69
70
71
72
>
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 00:21
Nyt on monenmoista mielenkiintoista mielenvirkistykseenkin kohottavasti vaikuttavaa erilaista kerhoa ja viestiketjua kiloklubissamme. Esittelyitä ja päikkyjä lukiessani olen huomannut, että meitä käsitöistä tykkääviä klubissa on melkoinen määrä. Monet neuloo, toiset tekee jotain muuta käsillään. Käsillään tekeminen on niin mielettömän palkitsevaa. Kerrankin saa jotain oikeasti ja näkyvästi aikaiseksi. Tänne siis kaikki käsitöihin hurahtaneet käsityön lajista riippumatta - vinkkejä jakamaan.
Löytyykö muita käsitöihin hurahtaneita tällaiseen keskusteluun? Auttaako käsityöt, kuten neulominen, virkkaaminen tai muu värkkääminen painonhallintaoperaatiotasi?
Sohvi
Klubiemäntä
Vähän päivässä, paljon viikoissa!
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 00:23
Itse päätin vuodenvaihteessa ruveta neulomaan "elämäntapapuseroa/-villatakkia". Arvatkaatten vaan, miten monta erilaista mallitilkkua olen jo värkännyt. Lopullinen malli on siis vielä hieman hakusessa. Näyttää pahasti siltä, että tässä joutuu vielä itse suunnittelupuuhiin pitsineuleen tiimoilta.
Toki, jos jollain on vinkata jokin aivan ihana pitsineuleen malli, se helpottaisi kovasti omaa suunnitteluani.
( En siis tarvitse muuta kuin kauniin pitsineulemallikerran).
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 00:25 muokkaaja: Sohvi »
Manniska
kui täs ny näin kävi!?!?!?
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 00:31
Heippa Sohvi!! Mä teen kanssa ihan mitä vaan käsilläni, paitsi kudon... Sen homman hoitaa mun isosisko! Ompelen paljon. Siis ennen vauvaa...
Olen ommellut hääpukunikin. Askartelen (liekö ammatista johtuvaa myös?) , maalaan, piirrän, jopa virkkaan. Ehkä puutyötkin menis jos olis vehkeet.
..... Siis en tarkoita "vehkeitä" ...ei oo niin miehekästä tuo puun työstäminen vaan työkaluja.
Kaikenlaisia sisustus juttuja on kiva tehä. Luonnomateriaaleista ym.
Käsillä tekeminen on kivaa!!
A. Turkane
Sen jalka kapsaa, jonka suu napsaa ;)
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 06:50
Täällä kans yks käsillään väkrääjä. Teen kaikkee muuta, mut en nyplää
Nyt viimeaikoina etupäässä on ollu neulomiset ja aikaa vie neulomisten ohella koruhommat, mistä päikyssä tullee yhtenään höpistyy.
Kaks isoa villatakkia, muutama pieni, sukkia, lapasia, baskereita pari, joku vauvan myssy , ehkä jotain muutaki on syksyn aikana tullu tehtyy.
En sit tiedä mite auttaa näissä kilojutuissa
Nemi
"Jokainen uusi päivä on hyvä aloittaa alusta"
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 07:34
Käsityöt on todella rentouttavaa ja mieltä virkistävää puuhaa. Syksyn aikana tuli tehtyä monet töppöset, parit lapaset, pipoja, yksi baskeri, "lumihiutaleita" ja aloittelin yhtä ikkunakoristetta. Lisäksi tein 15 enkeliä Hahtuvaisesta. Nyt on tekosessa pojalle sininen pipo Mambo langasta. Korissa odottaa 4 lapaset pesukoneessa huovutusta ja isäntä toi töistä putkea, josta tehdaan pojalle naulakko/pipoteline. Tuo ohje oli uusimmassa Suuri Käsityö- lehdessä. Korissa odottelevat myös jämälänganpätkät, joista ajattelin tehdä jotakin. Parit palatossut varmasti tulee, niitä oli hauska tehdä, joskin kokoaminen vaati kyllä enemmän keskittymistä kuin arvasin. Tosin niitä vasta yksi pari on maailman nähnyt kätteni kautta.
Itse tykkäsin ala-asteella käsitöistä kovasti, mutta ne jotenkin jäivät. Nyt aikuisena olen yrittänyt moneen kertaan aloittaa, mutta nyt tullut oikea kärpänen. Vielä on halu tehdä monta juttua ja kokeilla erilaisia asioita. Langat on ostettu jouluverhojen virkkausta varten ja ohjekin on olemassa. vielä kun ymmärtäisi siitä ohjeesta jotakin
Tänään ja huomenna olen menossa hopeakorukurssille, katsotaan mitä siitä tulee.
Ammatin ja lisäopiskelun myötä olen kiinnostunut luovasta tekemisestä ihan siten, että voisin ohjata palvelukeskuksemme asukkaille jotakin tai saada edes kokoon ryhmän, jossa vaikka joku talon ulkopuolinen kävisi heille opettamassa ja ohjaamassa vaikka maalaamista. Muistan aikoinaan mummoni vielä eläessä hänen maalanneen vanhainkodissa taulun, joka on todella kaunis ja elävä. Hän oli sitä tehdessään 80 vuotias ja maalasi ensimmäistä kertaa elämässään öljyväreillä, tai ihan millään väreillä. Juuri olen tekemässä viimeistä työtä muistihoitajakoulua varten ja aiheena on luovat menetelmät, etenkin taide- ja musiikki ja muistisairaat. Mielenkiintoisia asioita tullut esille netin syövereistä.
Nemi
"Jokainen uusi päivä on hyvä aloittaa alusta"
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 07:38
Sohvi
oletko Novitalainen? Tässä muutamia kauniita (mielestäni) pitsejä, mitä siellä on ohjeissa ollut.
Ohjeet saa näkyviin Novitan sivuilla jos on Novita lehden tilaaja ja rekisteröitynyt siihen Novita klubiin. Mie itse tykkään paljon tuosta Novita klubista, kun siellä on noi ohjeet otettavissa neulepisteiden avulla, jos on päässyt lehti hukkumaan. Ja siellä on myös sellainen keskustelupalsta ja blogeja ja vaikka mitä. Siellä on myös paljon noiden klubilaisten tekemiä käsitöitä näytillä ja ohjeitakin vissiin löytyy tai ainakin voi kysyä tekijältä neuvoa.
« Muokattu viimeksi: lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 07:41 muokkaaja: Nemi »
Amaria
Elämä opettaa, jos ei muuta niin hiljaa kävelemään.
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 08:29
Minäkin tykkään tehdä käsitöitä. Olen neulonut monet kuvioidut villapuserot, sukat, lapaset, pipot ym. Ommellut kaikenlaisia vaatteita aikuisten takeista, housuista, paidoista,,,, lasten potkupukuihin ja muumiessuihin... Ryijyjä olen tehnyt pari villalangoista ja pari valoryijyä paperinaruista. Tilkkupeitonkin olen ommellut, samoin erilaisia leluja. Myös neulomalla olen tehnyt erilaisia leluja, esim. norsuja, palloja, lintuja, käärmeitä ja mitä kaikkee, en edes kaikkia muista.
Myös virkannut olen lakanapitseistä... pöytäliinoista.... lampunvarjostimista... sängynpeittoihin.
Olis kiva saada joku uus käsityövinkki. Sellanen mitä vois näin kotona ollessa helposti tehdä? Sais olla joku sellanen juttu, mikä olis nopeesti käsillä ja vois sen yhtä sukkelaan poiskin laittaa, eli vois tehdä silloinkin, kun on vaan hetki aikaa.
Minä kun innostun tekemään jotain käsityötä, niin en muista edes syödä, jos työ on mielenkiintoinen. Silläpä nyt oliskin kiva keksiä joku uus juttu, että sais nuo syömiset vähemmälle.
Jään seuraamaan tätä ketjua josko jonkun vinkin saisin tätä kautta.
Missie
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 08:55
Täällä yksi intohimoinen käsityön harrastaja myös. Painonhallintaanhan käsityöt ovat mieletön apu, leffaa katsoessa vaan sukankutimet käteen niin ei PYSTY herkuttelemaan
Parille kaverille tulossa kesällä vauvat niin tällä hetkellä projektina pieniä sukkia, tumppuja jne, katsotaan nyt miten paljon kaikkea innostun heille neulomaan
Ompelen myös paljon, itselleni vaatteita, kotiin verhoja, kaverin koiralle olen myös tehnyt hupparin...
Ja monenlaiseen uuteen innostun aina, tällä hetkellä innostuksena huovutus, pitsikukkien teko ja rautalangasta sekä helmistä tekeminen.
tvingu
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 09:05
Sama juttu, kun katsoo telkkaria ja tekee samalla käsitöitä ei yksinkertaisesti voi syödä
Itse teen paljon ristipistotöitä sekä jonkin verran virkkaan ja neulon.
pinker
lauantaina, 17. tammikuuta 2009 klo 09:43
Täällä yksi kutoja
Lapaset, villasukat ja pipot on mun juttu. Mitään isompaa työtä en ole viittinyt alottaa, kun en tiedä osaanko... Ja kun on näitä pieniä lapsia, niin en voi keskittyä työhön kovin kauan
Jään seurailemaan tätä ketjua, jos vaikka sais uusia ideoita.
Sivu:
1
2
3
4
...
69
70
71
72
>
Sivun alkuun