Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Auringolta suojautuminen
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Auringolta suojautuminen
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Mintani
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 10:12
Huomasin tässä saaneeni eilisestä auringonpaisteesta, joka paistoi ikkunalasien läpi, jo kai aurinkoihottumaa, joka muistutti hyvin, että pitäisi varmaan ostaa taas aurinkorasvoja, varsinkin kun olen vitivalkoinen ja palan helposti.
Täällä voitaisiinkin jakaa vinkkejä hyvistä aurinkorasvoista ja muista suojautumiskeinoista, ehkä myös palaneen ihon hoidosta, koska itse poltan ihoni vähintään kerran kesässä ihan vahingossa (viime kesänä olin tunnin Kotkan meripäivillä iltapäiväauringossa ja paloin...).
Viime kesänä itse käytin päivittäisenä kasvovoiteena Avène Hydrance optimale voidetta jossa oli spf 20. Hiukan hintava tuo oli apteekista ostettuna, mutta noin ison suojakertoimen voiteeksi oli suht hyvin imeytyvä (itse inhoan niitä voiteita jotka eivät tunnu imeytyvän edes useassa tunnissa).
Tietääkö kukaan silmänympärysvoiteita joissa olisi edes suojakerroin 10 (tai edes yli 5)?
Naamis
Oon kaunis ja iso ja pystyn sen myöntämään: mää syön tänään!
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 12:20
Pikaisella googlauksella selvisi, että ainakin Lumenella ja Eucerinilla on suojakertoimella varustettuja silmänympärysvoiteita
Itselläni on meikkivoiteessakin muistaakseni spf 15, mutta kohtapa sitä (meikkivoidetta) ei enää tarvitse käyttääkään kuin baareillessa/juhliessa, niin täytyy itsekin taas muistaa ostaa jokin kevyt aurinkovoide kasvoille.
Zala
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 12:34
Itselläni on tällä hetkellä käytössä aurinkorasvaöljy (mikä se sitten lieneekään oikealta nimeltään), joka imeytyy äärimmäisen nopeasti. Ja nopea on tässä kohtaa miltei samalla hetkellä kun sen iholleen suihkuttaa. Eikä siis edes tahraa tai suttaa! Suojakerroin on 30. Kasvoille on käytössä joku sveitsiläisestä apteekista ostettu rasva, jossa kerroin on 50.
Palaneelle iholle käytän ihan normaalia rasvaa, astetta pahemmin palaneelle bepanthenia ja kortisonivoidetta. After suneja ja aloe veraa en ole koskaan oppinut käyttämään kovasta yrityksestä huolimatta, tavallinen rasva ajaa saman asian.
Itse olen ihme kyllä päässyt aurinkoihottumasta eroon, enpä ollut tätä huomannutkaan ennen viestiäsi ettei se ole kiusannut sitten sitten viime vuoden tammikuun. Nähtävästi siedätyshoito ja jatkuva altistus paisteelle auttaa
Huippua!
Zami
Vähemmän on enemmän.
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 12:42
Vanhan sanonnan mukaan "viisas istuu varjossa".
Arvioisin olevani auringossa palamisen suhteen suomalaista keskitasoa, mutta palamista haluan välttää kuin ruttoa.
Lippalakki päähän, suojaa kasvoja auringolta, varsinkin silmälasien tai aurikolasien kanssa nenä palaa todella helposti. Sitten pyritään pysyttelemään varjossa.
Kaupasta ostan suunnilleen suurimman kertoimen aurinkorasvaa, vauvoille tarkoitetut +35 suojakertoimet on loistavia kun niitä hieroo herkinten palaviin kohtiin (nenä, niska, huulet, käsivarret, olkapäät), vähemmän kriittisiin paikkoihin riittää 12-18 suojakerroin.
sugarlover
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 12:52
Dermalogicalla on silmänympärysvoide, jossa on 15 suojakerroin! Mun mielestä on aika outoa, ettei useammassa silmänympärys/kasvovoiteessa ole aurinkosuojaa. Meikkivoide suojaa aika hyvin, mulla on meikkivoiteessa spf 20, mutta käsittääkseni ihan se meikkivoiteen pigmenttikin suojaa..? Ostin kesäks tuollaisen
http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/epages/KYA.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/KYA/Products/OE0228221
. En ole sitä ennen käyttänyt, mutta vaikuttaa ihan lupaavalta.
Palan tosi herkästi ja mummollani on ollut ihosyöpä, joten kannattais suojautua mahdollisimma hyvin. Joka kesä sitä tulee kuitenkin poltettua itsensä jostain. Huolimattomuuden takia tai sitten tyhmyyksissään menee ottamaan aurinkoa ilman kunnollista suojaa, kun se ruskettunut iho kuitenkin näyttäis niin paljon paremmalta kun tää vitivalkoinen...
Zala
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 13:12
"maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 12:52
sugarlover kirjoitti
:
kun se ruskettunut iho kuitenkin näyttäis niin paljon paremmalta kun tää vitivalkoinen...
Täällä Aasiassa sen sijaan ihannoidaan vaaleaa ihoa. Paikalliset käyttävät 50+ aurinkorasvaa ja kulkevat varjojen kanssa. Länsimaalaista ruskettumista tai rannalla makoilua ei ymmärretä alkuunkaan saati sitten että siitä maksettaisiin ostamalla solariumkortti tai itseruskettavia tuotteita. Sen sijaan täällä hyllyt on täynnä vaalentavia tuotteita ja kosmetiikkaa ostaessa saa tosissaan olla tarkkana, noita vaalentavia kun tuntuu välillä olevan hyllyssä enemmän kuin ihan tavallisia
On deodoranttia, kasvonaamiota, voidetta, pesuainetta.. Miehille ja naisille luonnollisestikin omansa. Aiheuttaa siis aikamoista järkytystä että minä vapaaehtoisesti haluan ruskettaa niin ihanan vaalean pohjoismaalaisen ihoni
Rinsessa
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 13:20
Nivea Q 10 Plus -sarjan silmänymp.- ja päivävoiteessa on muistaakseni suojakerroin 15. Valitettavasti en voi enää käyttää, kun alkoi tulla ihottumaa. Samat sanat Lumenen tuotteista.
Olen harkinnut juurikin tuota sugarloverin mainitsemaa Avenen voidetta, mutta jäin miettimään sitä, että ohjeessa kehotetaan lisäämään sitä joka toinen tunti ja muutenkin vähän väliä. Tuntuu vähän hankalalta...vai onko se vaan mun päässä sitä?
Ja onkohan se liian raskasta tai vahvaa jokapäiväiseksi päivävoiteeksi? Itse ulkoilen niin paljon, että suojavoide olisi ihan jatkuvassa käytössä.
Onko kenelläkään erittäin herkkäihoisella vinkkiä hyvään suojakertoimelliseen silmänympärysvoiteeseen?
Tällä hetkellä käytössäni on Bellavitan hajustamattomat voiteet ja Avenen silmänympärysvoide. Valitettavasti niissä ei ole missään mitään suojakerrointa ja pigmenttiläiskät alkavat jo ilmoitella itsestään.
Sipsitär
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 13:42
Jossain on ketju aurinkoallergiasta....
Tässäpä kivaa luettavaa:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=hpa00018
http://www.verkkoklinikka.fi/?page=7709090&id=8323000
Cheyenne
Don't follow me, I'm lost too
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 13:55
Juu, aurinko puri korviin tuossa lauantaina (raavin korvalehdet melkein verille illalla) ja siitä alkoi taas aurinkorasvakausi. Kämmenselät saavat myös herkästi ihottumaa. Herkkäihoinen olen, mutta en käytä suojakerrointa silmänympärysvoiteessa, sen ajaa aurinkolasit. Silmänympärysvoiteena olen käyttänyt Yves Rocherin active sensitive -voidetta, sitä rypistymistä estävää
Muutoin käytän Seba Medin aurinkosuojaa, kerroin 50 (lapsille tarkoitettu). Ikävästihän tuo kiiltelee naamassa, joten ripaus puuteria on paikallaan ainakin, jos ihmisten ilmoille lähtee. Meikin alle normaalia käyttämääni kosteusvoidetta Olayn Total Effects suojakertoimella 15. Varjossa pysyttelen aina, kun vaan voin.
Take your shot, I'm standing here You can't take what I hold dear The stains will disappear
Kirnauskis
Bi-Polar Cooking Practices
maanantaina, 18. huhtikuuta 2011 klo 14:30
Mulla on Avenen kosteusvoide jossa suojakerroin 30 ja samaa luokkaa on toi silmänymärys voide, noi olen laittanut aamulla niin illalla ainoa osa ihoa joka ei ole punoittanut on ollut kasvot, eli tuntuu toimivan vaikka meren rannalla olen aikani viettänyt lenkkeillyt. Ja en tosiaankaan ole laittanut mitään muita auringonsuojia vielä, kerran kokeilin tuota Biothermin voidetta minkä ostin Bretagnen reissua varten siellä olen yleensä palanut pahasti niin nyt olen varustautunut, voide tuntui iholla hyvältä ja imeytyi hyvin.
En tiedä saako suomesta mutta itse laitan palaneelle iholle Biafin nimistä voidetta, toimii myös ihan normi palovammojen parantajana upeasti.
Sivu:
1
2
3
4
5
>
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät
»