Nyt on ihan julkisesti pakko tulla hehkuttamaan!!! Sovin tänään yhden työhaastattelun yhteen mukavalta kuulostavaan keittiöduuniin!! Haastattelu on pääsiäsien jälkeen joten mulla on aikaa kerätä hermot kasaan ja valmistautua rauhassa Mä niin pidän peukkuja itelleni että saisin edes määräaikaisen paikan
Olen nyt tänä keväänä ottanut asian vihdoin käsittelyyni ja päätin että haluan päästä nykyisestä työstäni pois niin äkkiä kuin ikinä mahdollista. Olen kaupan alalla ja työ ei ole enää yhtään mielekästä, suoraan sanoen välillä jopa vihaan työtäni. Valmistuin vuonna 2002 ammattikoulusta, suoritin ruokapalvelun perustutkinnon. Tiedän että haluan sille alalle, haluan keittiöhommiin, pääasiassa suurkeittiöpuoli kiinnostaa ei niinkään ravintolat. Ongelmani on nyt vain se, että minulla ei ole päivääkään työkokemusta alalta valmistumisen jälkeen. Näin jälkeenpäin sitä on kyllä ihan turha itkeä että miksi en aikaisemmin tehnyt asialle jotain, jatkanut vaikka työnhakua kun päädyin tammikuussa 2003 tähän nykyiseen työhöni. En siis mitään muuta ole tehnyt kuin ollut tässä samassa kaupassa viimeiset 7 vuotta... Nyt kuitenkin, tänä keväänä, laitoin hakua ammattikorkeisiin hotelli- ja ravintola-alan aikuiskoulutuslinjoille, varalla olisi yksi suurtalouskokin perustutkinto ja dieettikokin tutkinto joihin aion hakea jos en ammattikorkeeseen pääse. Kävin myös viime viikolla suorittamassa hygieniapassin joka vaaditaan nykyään kaikilta alalla olevilta. Olen myös alkanut laitella hakemuksia kaikkiin vähänkin mielenkiintoisiin paikkoihin, alkuun kelpaisi vaikka joku osa-aikainen ja lyhytkestoinen viikonlopputyökin vaikka tiskaajana, kunhan saisi edes jotain näyttöä keittiöhommista. Kukaan vaan ei tahdo ottaa töihin henkilöä jolla on koulutus vuosien takaa eikä yhtään työkokemusta Onkohan mulla minkäänlaisia mahdollisuuksia mihinkään? Työpaikankin saattaisin saada paremmin jos pääsisin edes sinne kouluun ja mulla olis tuoretta näyttöä opinnoista? Vai jäänkö mä loppuiäkseni kituuttamaan kakkaduuniin ?