Ladataan...
Sähköpostiosoite
Salasana
kirjaudu
Tilaa uusi salasana
Täytä alla olevaan kenttään rekisteröitymisen yhteydessä antamasi sähköpostiosoite. Saat paluupostissa linkin, jota klikkaamalla saat uuden salasanan.
Sähköpostiosoite
ruoka
liikunta
edistyminen
foorumi
ARTIKKELIT
|
ASIANTUNTIJAT
|
reseptit
|
tutustu
|
REKISTERÖIDY
OMAT TIEDOT
Kiloklubin keskustelut
>
Arjen pulinat
> Ainainen kateus muita kohtaan
Otsikko
Viesti
Lisää hymiöitä
Lihavoitu
Kursiivi
Alleviivaus
Yliviivaus
Lainaus
Kappale
linkki
Voit lisätä hymiön klikkaamalla sitä.
[b]
lihavoitu
[/b]
[i]
kursiivi
[/i]
[u]
alleviivattu
[/u]
[quote]lainattu teksti[/quote]
Merkitse suosikiksi
Poista suosikeista
Ainainen kateus muita kohtaan
Sivu:
<
1
2
3
4
5
TiiaMo
perjantaina, 30. syyskuuta 2011 klo 00:23
Minä voin myöntää olevani kateellinen lähes päivittäin jostain asiasta.
Vaikka se olisi pienikin asia NIIN se pistää ärsyttämään.
Kadehdin naapuria kun hänen autonsa on ehjä, omastani katkesi pakoputki
, useimmat ystäväni ovat hoikempia ja pitempiä kuin minä, ystäväni sai työpaikan mihin molemmat haimme, näitä löytyy.
MUTTA, en ajattele kateuden tekevän minusta pahaa ihmistä.
Tietysti jos rikkoisin naapurin auton ja soittaisin ystäväni työpaikalle ja maanittelisin niitä näitä, silloin voisin sanoa että kateus on tehnyt minusta pahan ihmisen, mutta ei, niin se vain ei ole.
Eihän se kateus tietysti OLE MAAILMAN PARHAIN/KIVOIN juttu, mutta kyllä sen kanssa oppii elämään JOS HALUAA, nimenomaan jos haluaa.
Tää on tietysti miun mielipide ja pahoittelen jos se loukkaa jotakuta.
Ihmiset on erilaisia ja kadehtii toisia eri asioista, omassa ystävä piirissäni on ihmisiä jotka kadehtivat minua monistakin asioista(ei älkääkä ihmiset lukeko tällä "itsekehu haisee", tyylillä), ja näin ollen olen tajunnut että jos muutkin kadehtivat minua, saan minäkin pienenä ja pyöreänä, melkein työttömänä inttileskenä kadehtia muita
(pientä positiivisuutta peliin)
kevyeksi
perjantaina, 30. syyskuuta 2011 klo 10:51
Kateus näkyy siinä missä muutkin tunteet, valitettavasti ja siksi kateellinen ihminen usein myrkyttää ilmapiirin. Tällaisia ovat koulu- ja työpaikkakiusaajat hyvin usein. Esimiehille he ovat hermoja raastavia tyyppejä, koska osaavat peittää oman osuutensa ongelmissa. Jos ei porukat "kavalla", voi olla, että vuosia kärsitään tällaisesta vallanpitäjästä.
Tiedän nuoren miehen, joka kadehtii kaikkea: kavereiden autoja, asuntoja, työpaikkoja, harrastuksia, perheitä jne. Kun kysyy, millä ovat ostaneet omaisuutensa ja kuulee, että lainalla ja kehottaa kaveria ottamaan lainaa, niin eihän se käy. Ei voi ottaa lainaa, kun pankit siitä hyötyvät. Tämä ihminen on niin vihaisen näköinen ja lyhytsanainen, että hänen kanssan ei hetkeä kauemmin voi keskustella. Hän osaa ja tietää kaiken, muut ovat huijareita. Vaimonsa on tilanteeseen alistunut perherauhan vuoksi. Jos tällainen henkilö tulisi työhaastatteluun, ei siitä työsuhdetta syntyisi. Hyvä haastattelija kyllä huomaa oireet.
Kateus voi olla eteenpäinvievä tunne, pienessä määrin. On vain niin, että ilman kateutta eläminen ei onnistukaan, se on ko. henkilön energian lähde. Kannattaa todella harkita siitä poisoppimista (vaikka terapiassa), aivan varmasti alkaa elämä muuttua ja maistua.
Akity
dreaming is a form of planning
tiistaina, 15. marraskuuta 2011 klo 13:09
Tuli tämmöinen sanonta vastaan ja heti tuli mieleen tämä ketju, joten ajattelin jakaa tämän. Aika hyvin kuvaa myös omaa suhtautumistani niihin kateuden pistoksiin joita tunnen välillä
Envy can be a positive motivator. Let it inspire you to work harder for what you want.
- Robert Bringle
Sivu:
<
1
2
3
4
5
Sivun alkuun
Hae keskusteluista
Uusimmat ketjut
Vertaisryhmät