Ladataan... Ladataan...

Tähtien tavoin

Hollywood-tähtöset ovat dieettien ja tiukan treenin guruja. Poimi parhaat vinkit Gwynethiltä, Evalta, Mirandalta ja Beyoncélta!

Ohjelmoi paheesi

Elämäntapaguru, näyttelijä Gwyneth Paltrow, 41, elää kuten opettaa. Hänen terveysoppinsa vain ovat siitä hankalia seurata, että kahden lapsen äidillä on jonkin verran enemmän aikaa ja rahaa kuin tavallisella tallaajalla.
DIEETTI Keittokirjailijanakin kunnostautunut nainen nauttii esimerkiksi kaalimehua ja reilusti kalaa ja välttelee visusti ruokapahiksia gluteenia, munaa ja lehmänmaitoa. Hänen paheensakin ovat ohjelmoituja: lasillinen punaviiniä iltaisin ja savuke lauantaisin.
TREENI
Ajattele, että treeni on kuin hampaidenharjaus ja tee siitä rutiini. Gwyneth on luottanut jo seitsemän vuoden ajan julkkistreenari Tracy Andersonin jumppaohjeisiin, jotka kehittävät erityisesti kehon pieniä lihaksia. Gwyneth treenaa kuudesti viikossa ja vaihtaa ohjelmaa kymmenen päivän välein.
PARAS NIKSI Gwyneth välttää vaa'alla käymistä, koska se altistaa häpeälle ja syyllisyydelle. Hänen mielestään mittanauha on realistisempi keino tarkkailla kehoaan.

 

Tanssi kaksi tuntia

En voi syödä mitä tahansa, enkä voi jättää salilla käymistä väliin , tietää popdiiva Beyoncé, 32. Supertimmi vartalo vaatii uhrauksia ja rautaista motivaatiota. Nainen on kokeillut dieettiä jos toistakin: Dreamgirls-elokuvaa varten hän pudotti 9 kiloa vaahterasiirappidieetillä ja raskauskilot puolestaan karisivat rankalla treenillä ja tiukalla ruokavaliolla.
DIEETTI Valkuaismunakas aamiaiseksi, kalkkunaviipaleita ja kapriksia lounaaksi, viinietikalla ja sitruunalla maustettuja kurkkuviipaleita naposteltavaksi sekä keltapyrstöpiikkimakrillisashimia, jalapenoja ja wasabia päivälliseksi. Beyoncékin on huomannut, että kilot tippuvat proteiinipitoisella ruualla. Peruspirjon tosin kannattaa tinkiä tähden kalliista mausta ja tarttua vaikkapa rahkapurkkiin.
TREENI Vauvakilot karistaakseen Beyoncé treenasi joka päivä kahden tunnin ajan tanssia sekä lihaskuntoa. Hänen mielestään treenin pitää olla sekä tehokasta että hauskaa.
PARAS NIKSI Poppari suosii aikaa säästävää treeniä ja mahduttaa pikajumpan pieneenkin taukoon. Hän suosii liikkeitä, jotka treenaavat useampaa lihasta yhtä aikaa sekä intervalliharjoittelua, joka kuluttaa enemmän kaloreita lyhyemmässä ajassa.

Luovu lihasta

Seksikkäimpien Hollywood-tähtösten listalle useasti kivunnut näyttelijä Eva Mendes, 39,
DIEETTI Eva ei usko kieltäytymiseen, mutta lihan hän jättää väliin. Hän rakastaa leipää ja pastaa, mutta pyrkii kaikessa syömisessään kohtuuteen.
TREENI Eva huolehtii siitä, että hänen treeniinsä kuuluu sekä paljon energiaa kuluttavaa aerobista liikuntaa että lihaskuntoharjoittelua. Näyttelijä käy juoksemassa neljä tai viisi kertaa viikossa, joogaa ja tekee koko vartaloa vahvistavan salitreenin pienillä painoilla muutaman kerran viikossa.
PARAS NIKSI Julkkisten treenari Harley Pasternakin The 5 Factor Diet perustuu numeroon viisi. Evakin on innostunut Parsternakin säännöstä, jossa aterian kokkaukseen käytetään korkeintaan viittä ainesosaa yksinkertaisemmassa reseptissä on usein myös vähemmän kaloreita.

Juo lämmintä vettä

Huippumalli Miranda Kerr, 30, on paljastanut hehkeytensä ja energisyytensä salaisuudeksi runsaan superruokien syömisen.  Ravitsemusasiantuntijaksi opiskellut nainen on paljastanut salaisuudekseen ihmeitä lupaavan nonimehun, jota hän on juonut 12-vuotiaasta asti.
DIEETTI Miranda käyttää reilusti kookosöljyä, avokadoja ja kvinoaa ja terästää aamusmoothiensa acai-, maca- ja raakakaakaojauheella sekä chiasiemenillä. Lisäksi hän huolehtii siitä, että ruokavaliossa on tarpeeksi proteiinia.
TREENI Supermallin kroppa vaatii rutosti treeniä ja Miranda pyrkii liikkumaan joka päivä ainakin puolen tunnin ajan. Nainen rakastaa pilatesta sekä joogaa, joka treenaa samalla myös mieltä.
PARAS VINKKI Huippumalli herättää aineenvaihduntansa aamuun juomalla ison lasillisen lämmintä vettä, jonka sekaan on puristettu sitruunanmehua. Sen jälkeen hän pöräyttää Vitamix-tehosekoittimellaan vihreän tehosmoothien.

Tehosmoothie
lasillinen kookosvettä
lasillinen kylmäpuristettua kookosmaitoa
acai-marjoja
goji-marjoja
spirulina-levää
raakakaakaota (kylmäpuristettua)
mac-juuren jauhetta
chia-siemeniä
riisiproteiinijauhetta (1,5 rkl)

Käytä tehosekottimessa ja juo.